Edwin Verschoor inzake zonneplan

Alles zouden ze regelen. Inclusief de BTW teruggave. Maar toen bleek dat ik (op dat moment) een ZZP'er was konden ze niets voor mij betekenen. Panelen zijn geleverd in mei 2017 waarbij het op dat moment wettelijk verplicht was om de montagerails te aarden. Hebben ze niet gedaan. Toen ik ze in 2019 hierover benaderde werd mij doodleuk meegedeeld dat dat zeker niet verplicht was. Nogmaals, sinds januari 2017 is dat zeker wel verplicht. Ze hebben dit alsnog hersteld. 4mm2 aarde kabel vanaf de rails naar de omvormer. Vervolgens gaan ze vanaf de omvormer naar de meterkast verder met 2,5 mm2! Wettelijk verplicht om minimaal dezelfde diameter te gebruiken. Oftewel Zonneplan doet het erg leuk voorkomen maar de medewerkers aan de telefoon weten dus niet waar ze het over hebben. De mensen in het "veld" weten ook totaal niet wat wel/niet wettelijk verplicht is!

snelle reactie (snel geld verdienen?)

Maak gebruik van de NEN1010 en gebruik die voorschriften. Dit gebeurd nu duidelijk niet!

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback geeft. We nemen deze punten erg serieus en daarom hebben we direct telefonisch contact gezocht. Uit het contact blijkt dat er meer achter deze review schuilt dan alleen de punten die op de installatie betrekking hebben. De installatie ligt namelijk werkend en geaard op het dak en je hebt aangegeven dat je daar tevreden over bent. We vinden het erg jammer dat andere factoren die niet met de installatie te maken hebben, de review beïnvloed hebben. Je hebt aangegeven dat we niks meer kunnen doen om het negatieve gevoel bij je weg te nemen, dus dat is spijtig. We wensen je in ieder geval veel plezier met de zonne-installatie en we sturen extra zonnestralen zodat de opbrengsten lekker stijgen! 🌞 ^Saskia

Score voor Zonneplan.nl: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: complete installatie