Pascal

Eind vorig jaar via Zonneplan een offerte aangevraagd omdat de informatie wat ze bieden eerlijk leek en totaal niet schreeuwend overkwam met allemaal loze kreten. Adviseur Thijs heeft het allemaal doorgenomen en een realistisch beeld geschetst van de mogelijkheden. Na lang wikken en wegen besloten om de offerte te accepteren. Alhoewel het papierwerk voor de subsidie via de Provincie Limburg een paar maanden heeft geduurd (en in mijn ogen best anders geregeld had kunnen worden) hebben de medewerkers van Zonneplan geen enkel moment een haastige of geïrriteerde indruk gemaakt en steeds interesse getoond hoe ver het stond. Toen eindelijk alles geregeld was was ik klaar voor de installatie. Ik kreeg te horen dat het door drukte ongeveer 6 weken zou duren. Nee hoor, installatiebedrijf belde en ze konden al na 3 weken komen. De dag zelf alles volgens afspraak geïnstalleerd en duidelijke uitleg gegeven. De elektricien heeft zeer goed meegedacht over de plaatsing van de omvormer. Doordat ik een ouder huis hebt was het geen goed idee om vanaf het dak door de zolder naar beneden te boren. Uiteindelijk de omvormer via een fraaie oplossing via de buitenmuur naar de gang geplaatst waar alles is aangesloten en zeer netjes is weggewerkt. En vanaf nu elke dag kijken hoeveel het oplevert, je krijgt namelijk een link waarmee je de opbrengst real time kunt volgen.

Zeer sterke communicatie tijdens het hele proces. Je wordt van alles op de hoogte gehouden. Geen termen als "Gratis zonnepanelen" etc. maar een realistische schets van de kosten en opbrengsten. Netjes verzorgd en top samenwerking met de installateurs. Geen moment zorgen of ergernissen gehad.

Dit heeft niet echt met Zonneplan zelf te maken maar de communicatie met de Provincie Limburg voor de subsidie aanvraag is nogal stug en kort door de bocht. Het zou in de toekomst fijn zijn als wellicht alle stappen direct via Zonneplan konden gaan.

Score voor Zonneplan.nl: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: Zonnepanelen