Het haperte op alle vlakken. Bij de bestelling werd gezegd dat ik de houtkachel gemakkelijk alleen zou kunnen installeren. Ik wou eigenlijk gebruik maken van de installatiedienst maar dit bleek niet nodig. Ik moest maar de nodige buizen mee bestellen.
De kachel was volledig kapot toen die toe kwam. De deur was eruit gevallen en het glas gebroken. De stenen in de oven waren alleen maar nog kleine stukjes. De afvoerbuis was plat in plaats van rond. Het was geen probleem een nieuwe aan te vragen. Helaas lukte pas de derde ruilactie omdat deze nooit als afgesproken door ging of er zelfs niemand kwam.
Bij de beschrijving van de kachel stond niet dat deze tenminste 65 cm van de muur moest afstaan. Dus de installatie was uiteindelijk ingewikkelder dan gezegd. Ik wou dan toch graag een afspraak met de installatie dienst maken, die op de website door heel Nederland wordt aangeboden. Helaas kon dit ten vroegste midden februari. Bovendien hadden ze hier in Zeeland ook geen mogelijkheden. De installateur zou uit Amsterdam moeten komen. Ze stelden me voor zelfs een dienst bei mij in de buurt te zoeken.
Deze diensten in de buurt hebben helaas geen interesse om een kachel uit het internet te komen installeren. Ze doen dit alleen maar als ze zelfs een kachel kunnen verkopen. Dus er was geen oplossing in zicht. Enige mogelijkheid: de kachel door verkopen aan iemand, die het zelf kan doen en een nieuwe kopen bij een aanbieder in de buurt, die definitief ook installeert. De volgende keer doe ik dit zeker van begin aan.

Winkel was gemakkelijk via telefoon en mail te bereiken.

meer eerlijkheid in verband met de installatiedienst/ doe it self intallatie
afspraken bij de levering inhouden
meer informatie over huismerk livingstone op de website. bv dat deze vrij ver van de muur of met warmte werende platen erachter moet geplaatst worden.

In welke plaats is de haard geïnstalleerd?

ik heb hem niet geïnstalleerd. Die lukte niet. Ik zal proberen hem door te verkopen

Score voor Warmtestore.nl: 1.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
houtkachel Dijon