Theo Roncken

Mijn partner volgde eerder dit jaar de intensieve cursus Nederlands voor anderstaligen. Haar voertalen zijn Spaans en Quechua. Helaas kon zij onvoldoende meekomen omdat zij te weinig begrip heeft van de Engelse taal. Op het moment van inschrijving was dit bij informatie op de website niet als vereiste aangegeven. Dit is later gecorrigeerd. Mijn partner heeft op de cursus weinig ruimte ervaren om op vragen in te gaan, hetgeen demotiverend werkte. Zij heeft de cursus niet gehaald en kreeg het advies om zich "ergens anders" in te schrijven. Vervolgens kreeg ze van de Volksuniversiteit toch een uitnodiging om zich voor de vervolgcursus in te schrijven. Zij heeft daaruit begrepen dat het advies van de lerares niet bindend was geweest en voelde dat ze een tweede kans kreeg. Na inschrijving en betaling werd ze gebeld, en kreeg te horen dat ze zich toch niet meer kan inschrijven. Dit was een nieuwe klap op haar motivatie. Wij verzoeken de Volksuniversiteit om zorgvuldiger met de terugkoppeling om te gaan, vooral als het om cursisten gaat die minder begrip hebben van de Nederlandse taal. Met vriendelijke groet.

Score voor Volksuniversiteit Utrecht: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Nederlands voor anderstaligen A0-A1