Bent u tevreden over de benadering /behandeling door uw arts?
Hoe vond u de informatie op de website?
Zou u nogmaals voor V-Klinieken kiezen?
Hoe informatief was het consult?

M van Dongen

Teleurgesteld.
Ik heb een tepelcorrectie laten uitvoeren dmv piercingtechniek, mij na de ingreep netjes gehouden aan alle voorschriften en leefregels. Echter is mijn tepel een aantal maanden later weer volledig teruggetrokken en zit er een nog lelijker gat in mijn borst dan al het geval was. Men heeft mij aangeboden de behandeling nogmaals uit te voeren maar daar heb ik echt geen vertrouwen meer in. Ik heb gevraagd of de behandeling ook op andere manieren kon omdat deze piercingtechniek helemaal niet werkte voor mij maar daar krijg ik geen of ontwijkende antwoorden op. Tijdens de periode dat ik de piercing droeg is de wond geen moment rustig geweest. Vuil en vocht liep er uit, ik had er behoorlijk veel pijn aan en heb met de tanden op elkaar de maanden vol gemaakt omdat ik zo graag een mooi resultaat had gewild.
Ik ben verdrietig, de correctie was een cadeautje aan mezelf maar ik vind mijn borst nu nog lelijker dan deze al was. Wederom kijk ik met teleurstelling naar mijzelf in de spiegel, nu een paar honderd euro lichter.
Toevoeging: naar aanleiding van bovenstaande review heb ik een gesprek gehad met dokter van den Broecke. Voor het eerst voelde ik mij wel gehoord bij deze kliniek. Ik heb aangegeven heel veel pijn/irritatie door de piercing te hebben ervaren en de dokter beaamde dat dit soms voor komt. En dat hij er begrip voor had dat ik deze behandeling niet nogmaals wil ondergaan omdat het me de pijn niet waard is. Ook had ik al 2x een antibioticakuur voorgeschreven gekregen en ik wil niet steeds dit soort medicijnen moeten gebruiken om de piercing te kunnen dragen en de wond rustig te houden. Dokter van den Broecke kon ook geen alternatief aanbieden qua behandeling, de kans was groot dat de tepel wederom zou terugtrekken als geen gebruik zou worden gemaakt van de piercing.
Uit coulance en omdat mijn verdere ervaring zo slecht is bood hij me aan mijn geld terug te geven. Dat vond ik heel vriendelijk en dit zou zsm geregeld worden.
Een week later kreeg ik echter mail vanuit de kliniek: als ik mijn geld terug wilde krijgen moet deze review verwijderd worden en mag ik nergens op internet mijn verhaal meer doen. Van de eerdere toezegging trok men zich niets meer aan.
Inmiddels vind ik het veel belangrijker dat mijn verhaal gelezen kan worden door anderen die de ingreep overwegen dan die €445 terug te krijgen.
Deze kliniek heeft overwegend positieve reviews en ik begrijp nu ook waarom. Velen zullen een negatieve ervaring wel in willen trekken om hun geld terug te krijgen. Het gaat tenslotte om een vrij hoog bedrag. Ik hoop door niet in te gaan op deze manipulatie een realistischer beeld te geven van de werkwijze. Als ik 1 iemand heb kunnen helpen dan haal ik toch nog iets positiefs uit deze hele nare ervaring, dat is me meer waard dan geld terug krijgen.

Wat zijn de sterke punten van V-Klinieken?

Vriendelijke ontvangst, gratis eerste consult met informatie

Heeft u verbeterpunten of tips?

1.De communicatie kan en moet veel beter. De eerste keer dat ik belde omdat de wond zeer pijnlijk was en er vocht/vuil uit bleef komen werd mij door de telefoniste gevraagd een foto te sturen. De arts die me geopereerd had (dokter de Vries) zou de foto beoordelen en mij terugbellen.
Vervolgens kreeg ik uit het niets een e-mail met alleen een recept erin… Geen idee wat de bevindingen van de arts waren, haar diagnose, toelichting op het recept of eventuele aanwijzingen voor verdere zorg voor de wond… niets.
Kort nadat de voorgeschreven antibioticakuur afgelopen was begon de ellende van pijn en vuil opnieuw en dit keer mocht ik langskomen. De arts reageerde vrij luchtig ‘’oh ik zie er niks aan en ik zag de vorige keer eigenlijk ook al niks aan je foto hoor’’. Tja… dat kan. Maar maakt de pijn waar ik inmiddels al weken mee liep en die aanvoelde als een stuk glas in mijn tepel niet minder. Ik voelde me slecht gehoord en niet erg serieus genomen.
2.Empathie naar mij als patiënt maar vooral als mens. Het gaat hier om mijn lichaam, en specifiek om een stukje ervan waar ik al 20 jaar onzeker en verdrietig over ben. Hoe er na mijn review gehandeld is verdient absoluut geen schoonheidsprijs. Je kunt niet eerst iemand uitnodigen op gesprek, excuses maken, aanbieden geld terug te geven om vervolgens diegene voor het blok te zetten dat deze review wel eerst verwijderd moet worden en ik nergens op internet meer over V-klinieken mag spreken.

Hoe vond u de ontvangst in de kliniek?

Netjes

Door welke arts bent u behandeld?

drs. J. de Vries

Reactie V-Klinieken:

Beste mevrouw van Dongen, wij betreuren het zeer dat u niet tevreden bent over hoe uw behandeling is verlopen. Ondanks dat onze behandelingen vrijwel zonder uitzondering als zeer positief worden ervaren, is er helaas geen behandeling waar wij een 100% succesgarantie op kunnen geven.
In uw geval hebben wij u destijds duidelijk aangegeven dat u de piercing beter iets langer kon laten zitten, dan was de kans veel kleiner geweest dat uw tepel weer terug zou keren naar de oorspronkelijke positie.
Wij hebben u daarna een nabehandeling aangeboden waar, bij het volgen van de juiste instructies, een grote kans was geweest op een beter resultaat. U wilde echter geen nabehandeling als oplossing, maar financiële compensatie én uw versie van de gebeurtenissen (die niet hetzelfde is als die van ons) publiekelijk delen op internet.
Deze oplossing konden wij niet mee akkoord gaan en dat hebben wij u verteld. Mocht u zich alsnog bedenken en een nabehandeling willen, bent u nog steeds welkom.

Score voor V-Klinieken: 1/5
Beveelt u de kliniek aan? Nee
Tepelcorrectie