Telgenkamp

Ik heb hier een dag theoriecursus gehad, met daaropvolgend een theorie-examen.

Wat vond je van onze theorieles?

Wel in een dag geslaagd, en wel zonder fouten, maar het is een grote stamp-oefening. Ik heb verschillende keren wat gevraagd en telkens werd gezegd: dat hoef je niet te weten, onthoud dit gewoon, dan slaag je wel. Er werden ook nogal dubieuze voorbeelden gegeven, zoals dat je van een verkeersregelaar zijn 'arm wel of niet eraf moest rijden'. Ook hier kwam verder geen uitleg over, ik moest dat gewoon doen en dan zou ik wel slagen. Ik ben blij dat ik het gehaald heb, maar ik raad dit niet echt aan. Eerlijk gezegd ga je beter naar je eigen rijschool voor theorielessen.

Edit: de dag na het schrijven van deze review werd ik gebeld door iemand van Turbotheorie, om te vragen waarom ik zoiets had geschreven. Ik heb uitgelegd waarom ik dit vind, en tips gegeven over hoe het anders kon. We hebben wat alternatieven besproken.

Lang verhaal kort, mij werd gevraagd of ik mijn recensie wilde aanpassen of verwijderen, anders zou ik een 'gepaste' reactie kunnen verwachten.
Dat vind ik niet netjes. Een recensie is jouw persoonlijke mening over iets, en een bedrijf mag jou daar niet om bellen om te zeggen dat je geen gelijk hebt. Alleen al daarom zou ik Turbotheorie afraden. De beste man heeft absoluut geluisterd naar mijn feedback, maar heeft daarna wel aangegeven dat er wat 'gepasts' (in negatieve zin) zou gebeuren met mijn recensie omdat deze volgens hem niet zou kloppen. Nogmaals, een recensie is je eigen mening. Als een bedrijf de minder goede recensies gaat filteren kan er een oneerlijk beeld ontstaan over zo'n bedrijf. Dan vervalt het nut van de recensies. Ik hoop dan ook dat Turbotheorie dit niet meer zal doen in de toekomst. Vragen om feedback is prima, maar vervolgens vragen of die minder goede recensie dan wel weg mag omdat het u niet zint is niet hoe recensies werken.
Excuses voor dit lange bericht, ik hoop dat mijn punt zo duidelijk is.

Reactie TurboTheorie.nl:

Beste Marije,
allereerst gefeliciteerd. Je bent inderdaad geslaagd met 0 fout! Een top prestatie.
Wel willen wij even terugkomen op je reactie. Zoals je op feedback company, google en facebook kan zien, worden we beoordeeld met een gemiddelde van 9,6 door ongeveer 30.000 kandidaten. De hoge slagingspercentages en goede recensies hebben te maken met het feit dat alles in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd op een zo simpel mogelijke manier en continue wordt herhaald.
Terugkomende op een aantal van je opmerkingen;
"Ik heb verschillende keren wat gevraagd en telkens werd gezegd: dat hoef je niet te weten, onthoud dit gewoon, dan slaag je wel"
Alles wordt in de les later uitgelegd, het is een spoedopleiding dat je volgt en soms lopen leerlingen voor op de zaken die juist later in volgorde worden uitgelegd.
Daarnaast geef je aan;
"Er werden ook nogal dubieuze voorbeelden gegeven, zoals dat je van een verkeersregelaar zijn 'arm wel of niet eraf moest rijden'. Ook hier kwam verder geen uitleg over, ik moest dat gewoon doen en dan zou ik wel slagen. "
Wat jij jammer genoeg dubieus noemt, is niets anders dan het feit dat hierbij wordt uitgelegd dat je de arm als een slagboom moet zien bij het aan komen rijden en dus moet stoppen. Wij geven al ruim 10 jaar intensieve trainingen en zijn constant met leerlingen aan het kijken wat de beste manier van uitleg geven is zodat ze het begrijpen. Dit heeft er dus ook voor gezorgd dat jij foutloos bent geslaagd en het dus begrepen hebt. Er is niets dubieus aan deze uitleg.
Dat wij je de dag na het plaatsen van de recensie bellen is om onze dienstverlening te verbeteren. Kandidaten die al, zoals jou, bij ons hebben deelgenomen, weten dat we na afloop foto's maken en altijd vragen hoe ze het hebben ervaren.
Je gaf na het slagen aan hoe geweldig jij het vond, zoals ook te zien is op de "0 fout" foto. Je glimlach zegt al meer dan 1000 woorden.
Je bent gekomen om te slagen voor je auto theorie, doelstelling is behaald. Zelfs met 0 fout. Dit resultaat zou je niet gehaald hebben als je het niet zou begrijpen.
Nogmaals willen wij je namens onze team feliciteren maar vinden het jammer dat je een verkeerd beeld schetst van de werkelijkheid.
Veel succes met je praktijk examen.
Dennis
Team TurboTheorie.nl

Score voor TurboTheorie.nl: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Aangekocht product: