Wat vindt u van de route die u heeft afgelegd?
Hou zou u uw activiteiten beoordelen?
Het advies van uw reisspecialist
Uw reisbescheiden
Hoe blij bent u dat u uw reis heeft geregeld via TravelEssence?
Hoe zou u uw accommodaties in het algemeen beoordelen?
Wat vond u van het uitzicht en de ligging van uw accommodaties?
In hoeverre heeft TravelEssence uw wensen begrepen en vertaald naar een voor u ideale reis?
Hoe vriendelijk en behulpzaam waren uw gastheren en gastvrouwen?
Het reserveringsproces
De inhoud van uw reisvoorstel
Het gesprek met uw reisspecialist
Hoe hebben de accommodaties in het algemeen voldaan aan uw verwachtingen?

Leo en Miriam van Overbeek

Onze ervaring met TravelEssence is prima. Zij hebben veel kennis van Nieuw-Zeeland en hebben voor ons een mooie reis gepland. De lodges, home stays waar wij verbleven waren allemaal van een zeer goede kwaliteit.
De organisatie van de reis is prima.

De Nieuw-Zeelanders zijn supervriendelijke en behulpzame mensen. Wij zijn eerst enkele dagen in Singapore geweest, wat zeker aan te bevelen is. Het onderbreekt je lange reis maar Singapore is een interessante stad.
Acheraf hadden wij misschien enkele dagen tijdens onze reis anders ingevuld, maar dat is nu met de ervaring die wij nu hebben makkelijk praten. Het is een groot land met vele interessante gebieden en je moet dus kiezen.

Wij waren al vier van de vijf weken in Nieuw-Zeeland toen de Corona-epidemie uitbrak en wij moesten op dat moment hals-over-kop het land verlaten. Vanuit TravelEssence verliep de communicatie niet altijd even vlot (in crisiscommunicatie ligt zeker een verbeterpunt). Onze tickets van Singapore airlines werden door de maatschappij geannuleerd en moesten wij zelf zorgen voor (dure) retourtickets. Maar alles overwegende hebben wij, helaas hebben wij het Noord-eiland nauwelijks kunnen zien, een mooie reis gehad. Hoogtepunten zijn er veel maar voor ons waren dat zeker; Lake Tekapo, Hooker valley track en omgeving, Doubtful Sound, Otago Rail Trail fietstocht, Okarito met de Franz-Josef gletsjer, West-Coast route, Wellington en zeker een must-do is Kapiti-island. Wat wij gemist hebben is denk ik toch wel The Catlins region, hier hadden wij graag een of twee nachten willen overnachten om daar meer van tezien.

TIP: schaf zeker het boekje NZ-Frenzy van Scott Cook aan. Hierin staan honderden hikes die je in de normale reisinformatie niet vindt. Dit heeft ons op plaatsen gebracht die wij anders niet gezien zouden hebben.

Tot slot; de afhandeling van de gevolgen van de onderbroken reis a.g.v. de corona crisis is redelijk snel en tot tevredenheid verlopen.

Score voor TravelEssence: 4.5/5
Zou u TravelEssence aanbevelen? Ja