Peter Hoen

Topticketshop negeert de wet en dit maakt hun een malafide en onbetrouwbare partij.

Kaartjes gekocht voor Maluma op 18 maart j.l. Helaas en logischerwijs is deze datum gecancelled vanwege de Corona crisis. Derhalve een mail gehad van topticketshop met een nieuwe datum (september 2020). Vanwege het feit dat ik per aankomende juli emigreer naar de andere kant van de wereld, netjes aangegeven dat ik het concert op de nieuwe datum niet bij kan wonen en mijn geld graag terug zou willen ontvangen. De reactie van topticketshop luidt als volgt: 'wij beroepen ons op overmacht, wanneer iedereen zijn geld terugvraagt gaan wij failliet, derhalve kunnen wij niet overgaan tot restistutie'. Ik kan nog begrijpen dat wanneer iedereen zijn geld terugvraagt, het bedrijf failliet gaat, maar dit is natuurlijk niet zo. Lang niet iedereen is verhinderd op de nieuwe datum en dus lang niet iedereen vraagt om restitutie. Maar, nog belangrijker, wel of geen faillissement, niets geeft topticketshop het recht om de wet te negeren. De wet schrijft namelijk voor dat je recht hebt op restitutie wanneer een concert verplaatst wordt. En dit staat zelfs nog los van het feit of je dan wel of niet verhinderd bent op de nieuwe datum. Mijns inziens maakt deze manier van (niet) handelen topticketshop tot een malafide en zeer onbetrouwbare partij.

Dus, even resumé: ben je op zoek naar dure kaarten (hier kan ik overigens niks van zeggen, dit mag wel volgens de wet), en vind je het niet erg dat topticketshop de overeenkomst tussen jou en hen eenzijdig en onrechtmatig aanpast? Zoek dan niet verder en koop die kaarten!

Maar, hecht je meerde waarde aan een betrouwbare partner en scherp geprijsde tickets? Dan adviseer ik jou om niet naïef te zijn en gewoon even verder te zoeken!

Geen oordeel

Wet naleven.

Score voor Topticketshop: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Kaartjes concert Maluma