Kramer

Recentelijk een compacte infrarood sauna gekocht, type "INFRAPLUS™ 1 FYSIO".

De levering is vlot verlopen (vlotter dan verwacht). Alle onderdelen zitten goed beschermend verpakt. Eenmaal uitgepakt is de sauna in elkaar zetten goed te doen. De losse onderdelen zijn goed te tillen - helemaal als je met z'n tweeen bent. Het deurpaneel is wat lastig en de handleiding is daar niet geheel duidelijk in (er zijn kennelijk verschillende typen deuren).

De afwerking van de 'White Cedar' sauna is mooi. Het hout voelt fijn aan en ik kon geen splinters vinden. De deur hangt netjes in het scharnier en sluit goed.

Het is tevens fijn dat zowel aan de binnenkant als de buitenkant een bedieningspaneel zit. Hiermee is temperatuur, licht en geluid instelbaar. De audio module werkt met bluetooth, usb (mp3) en radio. Het geluid is mono.

Mocht je een full spectrum straler als optie kiezen, dan dien je zelf de infraheat buizen te vervangen. Dit is goed te doen maar betekent wel dat je bezig bent met kroonsteentjes en draden.

Er zijn echter wel een paar aandachtspunten;
- De sauna alleen te regelen is op temperatuur en niet zozeer op intensiteit - dat is wel wat apart. Na 15 minuten voor de full spectrum te hebben gezeten zou deze wel wat zachter mogen, maar dat kan dus niet.
- De sauna biedt een optie om niet één maar twéé full spectrum stralers te monteren - gezien de mogelijke posities van de stralers (en dan vooral de front straler) is dit best wel een heftige/intense optie. Uiteindelijk heb ik alleen de fullspectrum voor de rug gemonteerd. Hierover heb ik contact gehad met SuperSauna en één van de straler mag retour.
- Tijdens de levering was de kleurenlamp niet meegeleverd. Hierover heb ik contact gehad en het heeft even geduurd, maar deze is alsnog toegezonden.
- Het standby vermogen v/d sauna is ongeveer 1.1 watt. Dit is niet verkeerd maar toch nog zo'n 8kw op jaarbasis.

Veel informatie op de site, goede levering en aftersales.

- Het bijzonder fijn zijn als de intensiteit van de stralers regelbaar zou zijn. Dit maakt voor mij het verschil tussen een eindoordeel 'goed' en 'uitstekend'

- Wellicht is de optie om twee full spectrum stralers te nemen wat teveel bij deze sauna.
- De 'aroma houder' is wat gammel

Score voor SuperSauna.nl: 4/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
INFRAROOD SAUNA - INFRAPLUS™ 1 FYSIO