Sunneroo

Hoe tevreden bent u over het adviestraject?
Hoe tevreden bent u over de (after)service?
Hoe tevreden bent u over de installatiewerkzaamheden?

Ali Kircamis

Slecht. Mijn review op Google is verwijderd zie ik. Wellicht kan ik via deze weg (als mijn post niet wordt verwijderd) toch mijn ervaring delen met de mensen.

Enkele maanden geleden heb ik zonnepanelen besteld bij Sunneroo. Op 9 maart 2022 zouden zij de panelen komen plaatsen. Enkele dagen daarvoor kreeg ik een mail dat ze geen omvormers zouden hebben terwijl deze op internet wel verkrijgbaar waren (gecheckt en gebeld) en na het bestellen volgende dag in huis zouden zijn. Deze informatie heb ik met ze gedeeld zodat ze via een ander weg toch de omvormer konden bestellen en niet de klant laten stikken. Dit was niet volgens hun protocol dus ben ik niet geholpen. De klant
helpen staat dus blijkbaar niet op nummer 1. Op 25-3 ben ik wederom gebeld door Sunneroo dat ze ditmaal geen optimizers op voorraad hebben en dat dus de montage op 31 maart niet kan plaatsvinden. Dat was het 2e telefoontje met het niet kunnen nakomen van de afspraken. Mijn vraag was of ze tegemoet willen komen op de kosten zoals zij deze berekenen wanneer ze de terugverdientijd bereken. Hier willen ze niet in meegaan.

Als ik van de koop af wil moet ik 10% van het bedrag alsnog betalen. De wet geeft anders aan gezien de wanprestaties van Sunneroo. Dus laat je je dit niet in de weg staan als ze erover beginnen.

Ik heb gevraagd of ze op korte termijn met een oplossing kunnen komen. Op zijn vroegst zou het september 2022 zijn, want ik was 1 van de 300 klanten.

Reactie Sunneroo:

Beste Ali Kircamis,
We begrijpen uw frustratie rondom de uitgestelde levering van het door u bestelde systeem van Huawei. Aantoonbare onwaarheden verspreiden via een viertal reviews verspreid over Feedback Company, Google Reviews en Trustpilot om uw achterliggende finaciele doel te behalen voor een gratis upgrade is niet echt chique.
Over uw bestelling:
U heeft een specifiek merk en type van een Huawei omvormer met optimizers besteld, niet zomaar een “parallel systeem” waar u het telefonisch over had en wat u online kon vinden, zoals bijvoorbeeld een optimizer van SolarEdge. Dit is niet wat u besteld heeft, niet compatibel met de omvormer en simpelweg niet over dezelfde kam te scheren. Stelt u zich voor dat u spaghetti heeft besteld en verteld dat u online nog bami kunt kopen..De enige overeenkomst is dat het beiden bestaat uit tarweslierten (meestal dan) maar het zijn toch hele andere producten die anders verwerkt worden.
Dit heeft dus helemaal niks met protocol te maken máár met een fundamenteel andere bestelling. Huawei is een zeer voordelig maar ook qua prijs/kwaliteit goed parallel systeem. Daarom zijn ze ook in no-time de grootste geworden. Als u wilt dat we bijv. SolarEdge leveren kunnen we daar uiteraard ook een offerte voor maken echter is ook SolarEdge momenteel leeg gehamsterd en lopen de wachttijden ook daar op. Een aantal andere merken zijn nog wel goed leverbaar maar ook daar is de vraag hoe lang nog.
Het klopt dat we geen compensatie geven voor de langere wachttijden maar tegelijkertijd brengen we ook geen hogere kosten in rekening voor de geëxplodeerde inkoopprijzen. Het staat u vrij om elders een bestelling te plaatsen maar ik denk dat u niet beseft dat u met deze deal goud in handen heeft.
Ik zal de sneer dat we reviews verwijderen maar even naast me neer leggen, dat kan helemaal niet al zou ik het graag willen.

Score voor Sunneroo: 0.5/5
Zou u Sunneroo aanbevelen bij uw kennissen? Nee