SRM

1967 beoordelingen

Linda

In deze training ging het vooral om de belangrijkste wijzigingen t.o.v. van Google Analytics Universal vs. Google Analytics 4. De docent nam ons hoogover mee in de basisbeginselen van GA4 en hoe je zelf met dashboards aan de slag kon gaan. Helaas verschilde het niveau van de groep heel sterk, waarbij sommigen bijvoorbeeld uberhaupt nog geen toegang tot hun analytics hadden als admin, of er nooit mee gewerkt hadden. Ik heb het idee dat er toch een bepaalde basiskennis vereist was voor deze training (zoals: eerder met analytics gewerkt, of een bepaalde kennis van conversie, funnels, etc in marketing activiteiten was toch wel handig), waar ik zelf wel al over beschikte. Ik had daarom iets meer uit de cursus willen halen, want het bleef nog vrij algemeen en ik heb nu niet het idee dat echt genoeg nieuwe technieken ken om zelf aan de slag te kunnen. Ik denk dat het instapniveau /verwachtingen beter gemanaged kon worden. Verder had ik het idee dat de docent daar beter op had kunnen inspelen tijdens de les. De helft van de tijd waren de leerlingen een beetje draad kwijt en het ging dan ook vaak over hun specifieke casus, hoe je iets moest instellen en niet over het doel en de mogelijkheden van héél analytics. Mijn indruk was dat we daardoor best wat stappen en informatie hebben overgeslagen omdat er teveel focus lag op specifieke vragen van de leerlingen, die bijvoorbeeld maar een specifiek deel wilden meten en snel afhaakten bij de meer technische en complexe kant van dit dataplatform.

Reactie SRM:

Bedankt voor het achterlaten van je feedback, Linda! Goed dat je dit verder aangeeft. We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de kwaliteit en service!
SRM

Score voor SRM: 3.5/5