SRM

1971 beoordelingen

Vorig jaar september ben ik met veel enthousiasme aan de NIMA B B2B opleiding begonnen, omdat ik mij graag verder wilde ontwikkelen en verder wilde groeien in mijn werk. Inmiddels kan ik zeggen dat ik zeker relevante kennis heb opgedaan mbt marketing modellen en het schrijven van een plan, maar ik zou de opleiding niet aanraden.

Allereerst omdat de communicatie vanuit het SRM niet naar behoren was. Kort voor de start van de avond opleiding heb ik contact gezocht met het SRM, omdat ik nog niets gehoord had over de startdatum. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de variant waarvoor ik mij had ingeschreven helemaal niet door ging. Dit was al langer bekend, echter gaf het SRM aan het te druk te hebben om mij hiervan op de hoogte te stellen en ook op mijn vragen m.b.t. alternatieven had het SRM in eerste instantie geen antwoord. Voor een opleiding van duizenden euro's vind ik dit op zijn zachts gezegd niet netjes; ik had op zijn minst verwacht dat er één simpele mail naar alle studenten zou worden verstuurd. Uiteindelijk ben ik gelukkig toch kunnen starten met NIMA B B2B, doordat ik na overleg op mijn werk de opleiding gedeeltelijk tijdens werktijd mocht volgen.

Eenmaal gestart met de opleiding, bleken er minder lessen te worden gegeven dan vooraf gecommuniceerd, en bleek er weinig structuur te zitten in het programma. Af en toe werd er een les gegeven tijdens live bijeenkomsten (die overigens fijn waren, met name door de vriendelijke en ervaren docent), maar verder werd van ons verwacht dat we ons de stof zelf eigen zouden maken d.m.v. het lezen van de boeken. Daarbij kwam de studieplanner die beschikbaar was in de online leeromgeving niet overeen met de structuur van de lessen. In de studieplanner stonden onderwerpen opgenomen en daarbij behorende hoofdstukken, en opdrachten. Deze kwamen echter niet met elkaar overeen, waardoor zelfs na het lezen van alle theorie van een les het niet mogelijk was om de opdrachten goed te maken. De opdrachten werden bovendien ook niet nagekeken of besproken in de lessen, tenzij je er een gerichte vraag over had. Bij E-learning stelde ik bij bovendien voor dat er bijvoorbeeld online filmpjes of begeleiding beschikbaar zou zijn in de online leeromgeving, maar dit bleek beperkt tot een paar downloadbare Word bestanden. Uiteindelijk heb ik het B1 deel succesvol afgerond door zelf veel tijd te steken in zelfstudie, maar met veel minder begeleiding en structuur dan ik van deze opleiding verwacht had.

Helaas bleek tijdens het

Reactie SRM:

Bedankt voor het achterlaten van je uitgebreide feedback! We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de kwaliteit en service!
SRM

Score voor SRM: 2.5/5