SRM

1971 beoordelingen

Aan het begin van de training gaf de basisstructuur voor storytelling mij de noodzaak tot omdenken, omdat ik niet schrijf over een bedrijf of product. Maar daarna vond ik het gegeven van een "empowerment story" goed bruikbaar als uitgangspunt voor mijn doelgroep. De mate van fantasie en het vermogen zomaar random een verhaal te verzinnen is daarbij wel bepalend voor het resultaat. Je moet het vooral uit jezelf halen.

Het thema creativiteit vond ik vervolgens een fantastische toevoeging. Hierdoor kwam het hele lesmateriaal tot leven. Ik kon de held en mentor uit het empowerment verhaal, direct veel meer eigenheid, kwaliteit en doeltreffende inhoud meegeven. Dit opende bovendien in mij een bron waaruit ik kan putten bij alles wat ik schrijf in de toekomst.
In deze training is de keuze voor creativiteit als 1 van de 3 onderwerpen goed gekozen. En de TED talk van Disney leent zich perfect voor het opdoen van inspiratie en handvatten hoe je met creativiteit omgaat en deze grote, menselijke kracht cultiveert. Jullie maken sowieso handig gebruik van online video's.

De trainer gaf mij steeds heel snel antwoorden en reacties op alles wat ik instuurde. Dat gaf het gevoel dat ik niet alleen met de stof bezig was, maar dat er iemand mee keek. Hij gaf meestal met enkele woorden een paar suggesties bij mijn teksten. En de bevestiging op mijn afwegingen over de doelgroep hielp ook. Al met al heb ik toch vooral het gevoel dat ik inhoudelijk de hele training zelfstandig heb uitgevoerd, met weinig sturing of hulp, maar wel juist voldoende bevestiging onderweg.

"Hoe meer je erin stopt, hoe meer je eruit haalt", zou je over deze training kunnen zeggen. Ik ben wel heel blij dat ik de training heb gevolgd, het geeft me precies dat zetje wat mij een stap verder brengt in storytelling.

Reactie SRM:

Bedankt voor het delen van je uitgebreide review! Daar zijn we erg blij mee. We zullen je positieve punten en feedback intern met ons meenemen. We wensen je voor nu veel succes toe met het toepassen van de opgedane kennis.
SRM

Score voor SRM: 4/5