Eenvoud van reserveren
Restaurant
Service tijdens bezoek
Faciliteiten
Arrangement/ entree

Eind juli ben ik met een vriendin naar Spa Zuiver geweest. Wij zijn alle twee slachtoffer geworden van aanranding in twee verschillende bubbelbaden door twee verschillende mannen. Wij hebben één van deze mannen kunnen aanwijzen aan het personeel van Spa zuiver. Deze gast bleek een bekend gezicht. Op het moment zelf leek er begrip te bestaan voor de situatie en wij kregen een gratis drankje aangeboden en hebben een gratis entree gekregen voor de toekomst voor een "positieve ervaring". Snel verlieten wij de Spa, niet meer op ons gemak. De mannen liepen hier immers nog rond. Zij werden niet weggestuurd, in tegenspraak met het beleid dat de Spa zou uitvoeren bij het optreden van ongewenste intimiteiten (zie de website van Spa zuiver). Wij werden begeleid naar de uitgang en hoefden minder te betalen voor ons bezoek. Verder spraken we af dat de Spa de identiteit van de dader die wij hebben kunnen aanwijzen zou vrijgeven aan de politie en wij zouden aangifte gaan doen. Enkele dagen later hadden wij aangifte gedaan bij de politie. Wij kregen echter een mail van Spa zuiver dat deze dader kun was 'ontglipt' en zij helaas niet bekend zijn met zijn identiteit. Wanneer men kijkt op de website van Spa zuiver staat dat wanneer er ongewenste intimiteiten plaatsvinden de gast die zich hier schuldig aan maakt de Spa direct moet verlaten. Spa zuiver vertelde ons een ander verhaal: het was ons woord tegen die van de daders, alhoewel zij het erg naar voor ons vonden. Zij zouden de identiteit van een van de daders die wij hadden aangewezen doorgeven aan de politie: niet gedaan. De gast is dus niet weggestuurd en zij werken niet mee bij het vrijgeven van zijn identiteit. Er zijn natuurlijk toevallige, per ongeluke aanrakingen. Bij ons was dit echter niet het geval. Hoe wij zijn betast door deze twee afzonderlijke mannen is geen ongeluk geweest. Een van de heren heeft de actie bijvoorbeeld volledig ontkend, terwijl je zelf ook wel weet dat je iemand hebt aangeraakt, al dan niet per ongeluk. Kortom: de Spa werkt niet mee, en de daders lopen momenteel nog vrij rond. Een van deze daders is een vaak terugkomende gast. Ik hoop dat Spa zuiver alsnog wil meewerken om de identiteit vrij te geven van de door ons aangewezen dader. De politie zorgt voor een rechtvaardig proces, en haalt de waarheid dan verder wel boven tafel. Conclusie is dat de Spa met vol geweten deze daders liever laat blijven in de Spa, dan moeite te doen om ons als slachtoffer van ongewenste intimiteiten te helpen deze man aan te geven. De Spa is later nog door een van ons gebeld, en het enige wat ze nog kunnen doen is de man bij een bezoek in de toekomst mogelijk aanspreken. Wel begrepen ze onze emotie. Ze handelen er alleen niet naar.

Positieve punten tijdens je bezoek

Sauna's zijn prima. Eten is lekker maar te duur! Cappuccino is bijvoorbeeld 3 euro, en een broodje gemiddeld 8 euro. Het eten was lekker, maar een onvoldoende voor het restaurant wegens de dure tarieven. Je mag geen consumpties meenemen dus je moet of verhongeren, of eerder weggaan, of te veel geld betalen voor het eten/ drinken.

Verbeterpunten of suggesties

Ja, handelen zoals de Spa zegt te handelen bij ongewenste intimiteiten (zie website Spa zuiver): de dader(s) moeten de Spa verlaten. Ons werd iets anders verteld en de daders mochten blijven.
Wij hebben aangifte gedaan maar gegevens van de daders worden, in tegenstelling met wat er tegen ons verteld is op de dag zelf, niet vrijgegeven aan de politie.

Score voor Spa Zuiver: 1/5
Beveel je Zuiver aan? Nee