Nostra Lunch Winebar

Toen ik belde, werd ik vriendelijk en correct te woord gestaan. Ik vroeg hoeveel het vervangen van een slot ging kosten en de desbetreffende dame gaf aan dat het € 98 zou zijn. Ondanks dat ik geen spoed had, stond men een paar uur later al op de stoep om mijn enigszins versleten slot te ontvangen. De installateur gaf meteen aan dat het slot dusdanig was, dat hij er langer dan gemiddeld mee bezig zou zijn, wat ik mij kon voorstellen en ik had daar dan ook geen probleem mee. Toen er echter afgerekend moest worden, bleek de rekening ruim € 450 te bedragen. Het bleek dat de installateur een uurtarief rekende van € 100 per uur (!) en daar bovenop kwamen dan nog de kosten van het slot. Dit was van tevoren niet althans zeer slecht gecommuniceerd en ik voel mij dan ook bekocht. Dit heb ik ook aangegeven aan de installateur, die zich dit gevoel kon voorstellen, althans dat zei hij. Ik vrees dat ik daar nu echter niets aan heb, ook al is het slot op zich verder prima geïnstalleerd. Maar volgende keer bel ik toch een ander.

Beschrijf hier uw ervaring

Snel ter plaatse. Goede installatie.

Reactie Slotambulance:

Zoals meneer aangeeft (en ook leesbaar is op onze site) hanteren wij een vast tarief van € 98,--. Dit is inclusief voorrijkosten en btw. Bij elk telefoontje geven we aan dat er slecht een prijsindicatie voor het materiaal wordt gegeven, aangezien er geen zicht is op de situatie. En dus ook niet aan de oorzaak van de klacht, de mogelijke oplossing en de bijbehorende kosten.
Meneer heeft ons gevraagd om het voordeurslot na te zien aangezien deze hapert. Ter plaatse bleek het voordeurslot dermate versleten dat onze slotenmaker heeft geadviseerd het slot te vervangen. (Juist ter voorkoming van buitensluiting.) Meneer is akkoord gegaan met het vervangen van het slot. Het betrof een slot van het merk Lips, een veiligheidsslot met het Politie Keurmerk certificaat. Dit is een kostbaar slot á € 279,66 en de montage vraagt een langere arbeidstijd. Ook hiervoor hanteren wij een vast tarief van € 74,20 inclusief btw per uur, wat per gewerkt kwartier wordt berekend. Wij houden een garantietermijn van 2 jaar aan.
Het gevoel van meneer kunnen wij niet wegnemen, mogelijk dat deze uitleg & berekening duidelijkheid geeft.

Score voor Slotambulance: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: slotvervanging