Kwaliteit 4x4 huurauto
Kwaliteit Advies
Aanbod producten / diensten

Mijn algehele ervaring met Selfdrive 4x4 is goed. Ze nemen het regelen van de reis uit handen en voorzien je ook van extra informatie (van reisgids tot tips voor veiligheid of wanneer je het best boodschappen kan inslaan). Het autoverhuur bedrijf in Windhoek waar ze mee samen werken kan ik niks dan goeds over zeggen! Compleet uitgeruste auto en vriendelijke medewerkers die geduldig alles hebben uitgelegd. Ik heb gemerkt dat Selfdrive 4x4 echt de campings IN de parken boekt (tenzij het vol is). Zowel de campings als B&B's die Selfdrive 4x4 voor je reserveert zijn echt top; we hadden dit niet beter kunnen wensen.

Vergeleken bij andere bedrijven die wij contacteerden, vonden wij dit bedrijf wel het minst enthousiast aan de telefoon klinken. De goede informatie voorzieningen op de website en de aantrekkelijke prijs heeft ons toch overgehaald. Ons verbeterpunt aan de organisatie ligt met name in de organisatie rondom de informatievoorziening (zie verbeterpunten/tips).

Wij vinden de prijs/ kwaliteit verhouding goed en zou nogmaals boeken bij Selfdrive 4x4.

- Voorgeprogrammeerde GPS waar alle campings en B&Bs heel makkelijk in te vinden zijn.
- De campings en B&B's die ze voor je selecteren.
- Compleet uitgeruste auto.
- Wij hebben een keer tijdens te reis gebeld en werden toen heel snel geholpen en er werd goed meegedacht met de situatie.

Wat mij meteen is opgevallen is dat het verstrekken van informatie en het organiseren in het algemeen kan verbeteren. Hierbij een aantal voorbeelden:

- Ik kreeg 2 keer op dropbox van 2 verschillende mensen de GPS informatie gedeeld. Vervolgens ook nog een keer van een andere werknemer via de mail. Er wordt heel veel informatie verschaft voor de reis, wat ik zeer op prijs stel, maar dubbelingen worden dan heel verwarrend. Ik ben echt zelf goed gaan kijken en vergelijken en toen bleek het dezelfde informatie te zijn.
- Een medewerker belde mij voor informatie over onze vluchtgegevens zodat zij zaken kon regelen, terwijl de vlucht ook door uw bedrijf was geboekt. Toen ik dit mededeelde, heeft toen inderdaad zelf de gegevens kunnen vinden.
- De doos met navigatie en dergelijke werd bij mij thuis geleverd met op de aanhef een verkeerde voornaam.
- De excel met het overzicht van de campings gaf ons soms verwarring. Vb: Zo stond er dat je het best via de 'remshoogte pas' kon rijden naar de bestemming. Deze konden we niet op de navigatie vinden. Na wat speurwerk op google, bleek het gewoon een typfout van Selfdrive 4x4 te zijn en moest het 'remhoogte pas' zijn.

Dit soort voorbeelden geven voor mij aan dat de interne informatievoorziening en de duidelijkheid in de takenverdeling intern kan verbeteren. Dit komt voor de klant heel warrig over.

Een klein ander puntje:
Bij 1 camping was de reservering niet in orde. Volgens de camping had Namib reservations (waar de organisatie mee samenwerkt) niet op tijd betaald en was de reservering daarom geannuleerd. De camping was vol dus moesten we naar andere oplossingen kijken. Selfdrive 4x4 heeft ons goed geholpen dus het was niet erg, maar op de volgende camping hadden wij bijna weer hetzelfde verhaal. Daar kregen wij ook te horen dat er geen reservering was, maar werd het door de camping en Namib reservations opgelost. Wij hebben het niet als zeer vervelend ervaren, je weet toch dat het in een ander land niet altijd hetzelfde gaat. Maar als het bijvoorbeeld in een national park gebeurd en de camping dan vol is, zou ik wel echt heel erg balen.

Score voor Selfdrive4x4.com: 4/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Aangekocht product: Selfdrive Namibia Botswana Zimbabwe