Ik voel mij door Scheidegger misleid: Ik koos voor Scheidegger omdat de klassikale opleidingen in mijn woonplaats Leeuwarden zouden zijn. In de praktijk blijkt dat het steeds niet doorgaat en ik alleen naar Utrecht (of nog verder weg) kan afreizen. Helaas kan ik niet naar Utrecht op en neer elke keer, dus heb ik moeten kiezen voor de thuisstudie variant. Mijn ervaring is dat het erg lang duurt voordat ik reactie via het leersysteem krijg van de docent. Antwoord kan dagen duren. Dat vind ik jammer want in de docenten heb ik echt wel vertrouwen, ze komen enthousiast en kundig over. Helaas is mijn ervaring tot nu toe ook dat medestudenten zich niet tot weinig mengen op de online leeromgeving. Ik vind het jammer dat ik deze interactie niet heb, ik moet 'm ook al missen omdat klassikaal in het water valt. De website van Scheidegger wekt tot op heden dmv lesdata de suggestie dat er opleiding is, maar ik heb weken geleden al bericht gekregen dat de opleiding op mijn locatie niet doorgaat. Toch wordt het nog steeds op de website vermeld. Dit is een misleidende manier van klanten binnen halen. Iets anders wat niet op de site vermeld staat is stage lopen. Hoewel het niet verplicht is heb je eigenlijk wel een stageplek nodig om iig de praktijkopdracht met een examinator te kunnen doen. Pas toen ik de opleiding was gestart hoorde ik iets over stage lopen. Inmiddels weet ik ook dat de praktijkopdracht behoorlijk uitgebreid is: 1 intakegesprek, 1 vervolggesprek en 1x30 minuten een presentatie geven voor minimaal 5 personen. Als ik dit op voorhand had geweten dan had ik niet voor Scheidegger gekozen. De medewerkers en docenten waarmee ik in aanraking ben geweest zijn stuk voor stuk aardig, maar wat heb je er aan als je je helemaal alleen voelt in een opleiding? Ook baal ik enorm dat ik onlangs heb vernomen dat als je een module uitstelt je geen recht meer hebt op de hulp van je docent. Al met al vind ik dus dat de informatie die Scheidegger geeft op de website te summier en eigenlijk ook wel misleidend als je kijkt naar het stage lopen en de klassikale opleiding. Super jammer. Het lesmateriaal vind ik wel netjes en goed en is tot nu toe ook steeds netjes en snel geleverd.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Beste Anoniem,
Hartelijk bedankt voor het indienen van jouw persoonlijke feedback. Vervelend om te vernemen dat je hier tegenaan loopt.
We bespreken dit graag met je en we zullen hierover telefonisch contact met je opnemen.
Met vriendelijke groeten,
Scheidegger Opleidingen