Carla van Bracht-Geurts

Service krijgt een dikke een -1!

Mijn smartwatch ging binnen de garantieperiode half december kapot. Na meermalen bellen en berichten sturen kreeg ik eindelijk contact. Het bedrijf Dynafix kwam hem thuis ophalen en na 6 dagen (i.p.v. de beloofde 3 dagen) kreeg ik hem terug. Geen defect geconstateerd, echter hij was nog steeds defect. Op de 'reparatiebon' stond dat ik bij een volgende keer de reparatiekosten verschuldigd was terwijl er niets gedaan is...

Weer heel veel keren contact proberen te krijgen met Samsung en toen dat lukte kreeg ik 2 opties.
1. opnieuw insturen naar Dynafix voor reparatie maar de reparatiekosten waren dan wel voor mij.
2. met het horloge naar Breda rijden om de horloge aan te bieden en dan zien waar het schip strand.
Inmiddels was het half januari en ik besloot een brief te schrijven naar het hoofdkantoor. De volgende dag direct een belletje waarin hetzelfde verteld werd als telefonisch.

We zaten dus in een impasse. Ik heb wederom een brief gestuurd, nu PERSOONLIJK naar de directeur met de vermelding dat ik een nieuwe telefoon wilde, hier had ik gewoon recht op en als dit niet kon de koop ik de koop wilde te ontbinden. Ik eiste binnen 3 dagen bericht terug met een oplossing anders zou ik de rechtsbijstandverzekering inzetten.

Volgende dag belde een dame en zei dat de koop ontbonden zou worden. Als ik de telefoon + accessoires terug zou sturen zou direct na ontvangst het aankoopbedrag terug gestort worden.
Dezelfde dag alles verzonden met Track & Trace en de volgende morgen al geleverd. Hierna heb ik nog 2 brieven moeten schrijven en uiteindelijk is de laatste week van februari het bedrag terug betaald.

Voor een gerenommeerd merk als Samsung verwacht je toch echt een andere klachtafhandeling.

Mijn advies, koop nooit rechtstreeks bij Samsung maar bijv. bij BOL, COOLBLUE enz. De winkelier is dan verantwoordelijk en dan neemt een hoop werk, ergernis en ellende uit handen. Mijn nieuwe Samsung smartwatch heb ik dan ook bij BOL gekocht, de klachtafhandeling is daar snel en correct.

Score voor Samsung NL: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Samsung Smartwatch Galaxy 4