Roobol

Opzettelijke misleiding

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Wetende dat er laminaat gelegd mocht worden, gingen wij voor een laminaatvloer naar Roobol. Keuze gemaakt op basis van het advies van de verkoper en gevraagd om op de bon te schrijven dat de order zou vervallen als deze combinatie niet gelegd mocht worden. Na overleg met de VvE bleek dat het advies niet deugde en de vloer dus NIET gelegd mocht worden met de betreffende ondervloer. De verkoper bleek genoteerd te hebben: 'Indien er geen laminaat gelegd mag worden, vervalt de order'. In vertrouwen had mijn partner getekend, maar dat vertrouwen werd tegen ons gebruikt. De order verviel niet en we werden gedwongen om een andere vloer af te nemen. Verkoper zei letterlijk dat het onze eigen schuld was, had mijn partner maar niet moeten tekenen. Hij had doelbewust voor een andere formulering gekozen en erkende dat we mondeling iets anders afgesproken hadden. Bijzonder, want als de order doorgescheurd was, hadden we een andere vloer gekozen. Nu het dwingen werd, heb ik contact gezocht met het hoofdkantoor. Daar kreeg ik het antwoord dat ik het maar met het filiaal uit moest zoeken. Van een advocaat kreeg ik te horen dat een rechtszaak altijd een risico in zich heeft. Kortom, we hebben een andere vloer gekozen en vertellen sindsdien aan IEDEREEN dat er:
1. slecht geadviseerd wordt (ondervloer mocht niet gelegd worden);
2. er opzettelijk iets anders opgeschreven is dan mondeling afgesproken. Mijn partner was te goed van vertrouwen.
Ik raad iedereen Roobol af. Koop er NIET.

Score voor Roobol: 1/5
Zou je Roobol aanbevelen? Nee