Roobol

Roobol Breda: buitengewoon onbeleefd en schending van de consumentenrechten

Geef een toelichting bij je beoordeling.

Leverings- en plaatsingsdatum voor jaloezieën (voor ruim 6000 euro besteld en aanbetaald, bijna vier maanden geleden) opgezegd o.w.v. risico van kosten die het bedrijf extra zou moeten maken ivm weigering door Corona crisis (concreet gaat het om extra voorrijkosten als het bedrijf aan de grens geweigerd zou worden). Bedrijf weigert attest in te laten vullen om de grens over te mogen.
Wij wonen in België 3 min van de grens verwijderd. We hebben navraag gedaan bij de politie die daar staat, of het bedrijf de grens over mag - antwoord: uiteraard met het ingevuld attest. Roobol hierover ingelicht. Tevens uitgelegd dat ik huisarts ben en in deze crisis graag de praktijk aan mijn huis (waar de jaloezieën voor zijn) wil gebruiken, om geïnfecteerde patiënten te kunnen scheiden van niet-geinfecteerde patiënten die ik nu op een andere locatie laat komen. Wij vragen niet voor een vervroeging van de datum van levering, slechts om de afspraak die al gemaakt was na te komen. Nu kan ik de praktijkruimte niet gebruiken, patientprivacy is ver te zoeken met open ramen (wij hadden geen gordijnen ed van de vorige bewoners overgenomen, waardoor we echt niks hebben hangen). Heel jammer in deze tijd waarin juist zo veel nood is aan zorgverlening.
Tevens de manier waarop wij door de medewerkers van Roobol (Breda) werden te woord gestaan vind ik ronduit schandalig. Er werd letterlijk gezegd dat ik als huisarts toch zeker alle maatregelen moest begrijpen en dat ik maar papier op de ramen moest plakken. Tevens: het sluiten van de grenzen was niet een maatregel van Nederland, maar van België, (alsof wij hier schuld aan hebben, of wat is de bedoeling van zo'n opmerking?). Tevens werd er niet geloofd dat wij de vraag aan de politieagenten aan de grens hebben gesteld (liegen?!). Ook: iedereen helpt mee de coronacrisis te bestrijden en wij werken dit allemaal tegen in deze al zo moeilijke tijd (ik voel mij hier echt beledigd, daar ik juist nu iedere ontzettend hard aan het werk ben om dit alles te bestrijden, en een deel van de jaloezieën hard nodig zijn voor het bestrijden van infectierisico bij mensen die ik moet onderzoeken!).
Uiteindelijk werden wij teruggebeld nadat er onderzoek was gedaan naar het attest om de grens over te mogen, maar er is besloten dat het risico te groot was: d.i. het risico geweigerd te worden aan de grens bij België en zo extra voorrijkosten te hebben! Met het attest mag inderdaad gewoon in het buitenland gewerkt worden. De voorrijkosten waren echter voor onze rekening, dat was ook al duidelijk gemaakt, dus waar hebben we het dan nog over? (nota: omdat wij 3 min. rijden van de grens wonen hadden we bij aankoop al een extra voorrijkosten van 35 euro te betalen, ook al redelijk schandalig op een uitgave van 6000 euro, maargoed).
Mijn vriend heeft toen voorgesteld de jaloezieën zelf te komen ophalen, a.s. vrijdag, op de dag dat ze eigenlijk bij ons thuis geleverd en geplaatst zouden worden. Volgens de medewerkster Roobol Breda een priiiima oplossing. Echter, vervolgens kregen we de volgende domper: ze moest wel even melden dat dit a.s. vrijdag waarschijnlijk niet mogelijk zou zijn. De reden is ons onduidelijk. Ze ging er allemaal nog eens over informeren. Worden wij nu gewoon gepest door het bedrijf waar wij ons vertrouwen aan hebben gegeven??

Daar zit je dan. Machteloos en voor rotte vis uitgemaakt door een bedrijf dat je 6000 euro betaald. Wij hebben ons netjes aan onze afspraken gehouden. Waarom doet Roobol dit niet? Je als bedrijf verschuilen achter het ' Coronavirus' , alleen om een kleine risicokost te vermijden? Want het is duidelijk dat Roobol de grens over mag, maar NIET WIL! Schandalig! Als de aanbetaling niet was gedaan, had ik het wel geweten.

Score voor Roobol: 0.5/5
Zou je Roobol aanbevelen? Nee