Roobol

van Beek

Waardeloos

Geef een toelichting bij je beoordeling.

We gingen naar Roobol omdat we dachten dat het een kwaliteitswinkel was waar service hoog in het vaandel staat. Bij de aankoop leek dat ook nog zo. Vriendelijke meneer, nam de tijd en de koop was snel gesloten. Maar toen...

We kochten een vinyl-vloer en waren niet voorgelicht dat de ondervloer bij vinyl bepalend is. We hadden aangegeven te verbouwen en dat de vloer door de aannemer aangesmeerd zou worden. Later kwamen we er pas achter dat voor vinyl de ondervloer spiegelglad moet zijn en veelal wordt geegaliseerd. Hier kwamen we zelf achter en dat slechts 10 dagen voor de plaatsingsdatum.
De inmeetafspraak hadden we niet voor gekozen, omdat het rechttoe rechtaan was en de oppervlakte zo te meten was. Later gaf Roobol aan dat ze dan ook een vloerinspectie deden, iets wat ons nooit is uitgelegd.
Toen we vervolgens contact opnamen hoe we dit konden regelen kregen we 0 excuses en was er geen ruimte voor enige empathie vanuit de medewerkers van Roobol. De alternatieven waren: bestelling annuleren, datum van plaatsing verzetten of een nog veel duurdere laminaatvloer laten leggen door Roobol. Een optie om de vloer door hen te laten egaliseren was er niet en ze hadden ook geen partners waar ze mee samenwerkten. Uiteindelijk hebben we besloten om via een andere partij de vloer met spoed te laten egaliseren.
Na drie klachtenmails in twee weken tijd alsnog zelf moeten bellen naar Roobol om te vragen waar een reactie bleef. Een reactie vanuit het hoofdkantoor is al die tijd uitgebleven.

Dan de dag van de montage. De tijdsindicatie die was gegeven was tussen 7:45 en 10:45 uur. Om 11:45 uur werden we gebeld dat ze het niet gingen redden (dat hadden we zelf ook wel begrepen). Ze zouden er nu om 13:30 uur zijn. Maar om 14:00 uur nog niemand en nadat we weer zelf contact hadden gezocht bleken ze ook 13:30 uur niet te redden en was meneer er pas om 14:45 uur.

Al met al: communicatie is ronduit slecht, service is slecht, klachtenafhandeling is slecht. Laatste keer dat we het hoofdkantoor spraken (op dag van plaatsing) bleek er wederom geen zinnig woord met hen te wisselen. Ze probeerden alleen hun gelijk te halen en dachten geenszins mee hoe dit als klant zou kunnen worden ervaren.

Voor ons nooit meer Roobol en ik zou niemand aanraden om via hen een vloer te laten leggen.

Score voor Roobol: 1/5
Zou je Roobol aanbevelen? Nee