Levi

Normaliter schrijf ik geen (slechte) reviews maar in dit geval wil ik graag proberen anderen te beschermen voor het inschakelen van dit bedrijf.

In eerste instantie leek dit bedrijf een passende oplossing te bieden voor onze verstoppingsprobleem, echter zijn we totaal niet verder geholpen en heeft dit bedrijf ons meer kwaad dan goed gedaan.

We hebben RSS 3 weken geleden ingeschakeld omdat de wc verstopt raakte en vol liep. Ze konden op korte termijn langs komen en stelde ons op de hoogte van het starttarief.

Toen de monteur eenmaal was aangekomen heeft hij als eerst de wc geprobeerd te ontstoppen met een professionele ontstopper, het probleem bleek helaas hardnekkiger. Hij stelde 2 opties voor: aankijken en eventueel terugkomen op garantie óf de wc pot eraf en een slang erdoorheen halen. We hebben voor de laatste optie gekozen omdat het vroeg of laat waarschijnlijk toch weer raak zou zijn. De monteur ging vervolgens aan de slag en merkte een vernauwing na 6 meter, dit heeft hij weten los te 'wrikken' en trof daarbij chemisch vuil aan, waarschijnlijk bouwvuil van tijdens het verbouwen. Hierdoor kon echter geen garantie worden gegeven. Maar de monteur had er vertrouwen in dat het nu wel goed zat. Na 2 dagen begonnen de problemen opnieuw, gelijk contact opgenomen met RRS waarbij ze aangeven dat er met een camera gekeken kon worden. Dit kon pas na 9 dagen vanaf het telefonisch contact. Echter geen garantie door het aantreffen van bouwvuil en zou er opnieuw betaald moeten worden. Tussentijds de wc ontstoppen was ook mogelijk echter zou dat het probleem weer tijdelijk verhelpen en zou ook daar weer opnieuw voor betaald moeten worden. We zaten dus nog wel even met dit probleem en het kostenplaatje dat bij dit bedrijf zou oplopen werd steeds duidelijker. We hebben daarom afgewacht i.p.v. te laten ontstoppen en na een dag weer met hetzelfde probleem te zitten én extra kosten.

Dit gokje pakte slecht uit en na een paar dagen gebeurde waar we bang voor waren en is de wc gaan overspoelen, de gehele inhoud lag door de gang. Het duurde nog een hele week voordat RRS zou langs komen waardoor we ze gelijk gebeld hebben dat het urgent was. Ze konden niks vervroegen en lieten ons aan ons lot over. Heb vervolgens mijn onvrede geuit maar daar kon de mevrouw met wie ik sprak niks mee.

We hadden daarom z.s.m. een ander bedrijf gezocht die wel kon langs komen met camera, de volgende ochtend kwamen er 2 monteurs langs die gelijk een kijkje gingen nemen mét camera (ze doen nooit zonder) en niet d.m.v. het losmaken van de wc (wat zij als laatste optie zien) maar via de kruipruimte. Al gauw werd duidelijk dat het om een gevelbreuk ging en niet om verstopping door bouwvuil. Het probleem was nu wél duidelijk en dit hebben zij ook met een vervolgafspraak adequaat weten op te lossen.

Ik raad RSS daarom absoluut af. Ze denken niet mee, zijn gefocust op de kosten en het belangrijkste: lossen het probleem niet op.

Score voor Riool Reinigings Service RRS: 1/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee