Roy Rog

Treurige service, gebrek aan coulance

Na vele jaren zoeken heb ik in 2022 eindelijk mijn eerste (klus)huis weten te kopen. De riolering is verstopt, dus na enig online onderzoek bij RRS uitgekomen vanwege aanlokkelijke tarieven en No Cure-No Pay garantie.

Bij aankomst van de monteur constateerde deze dat een deel van mij afvoerleiding gemaakt is van asbest. Iets wat wellicht aannemelijk is bij de ouderdom van mijn huis, maar wat voor mij toen nog onbekend was; de verkoper van mijn huis heeft dit ook niet kenbaar gemaakt.

De monteur legde mij uit dat dit valt onder een ‘verborgen gebrek’ aan de woning, en de monteur mag hier geen werkzaamheden aan verrichten. Met als reden: te groot risico voor RRS. Als RRS de leiding beschadigt, dan is RRS verantwoordelijk voor herstel. Daar branden zij hun handen liever niet aan. Tegelijk mocht ik wel € 115,00 betalen voor dit bezoek á 5 minuten.

Vertrouwend op begrip en goede service van RRS heb ik het bedrag direct betaald, van deze fout heb ik gelukkig geleerd. Helaas bleek van begrip en service niks te kloppen. RRS verschuilt zich achter voorwaarden die zij niet noemen op hun website en verschuilt zich achter NEN-normen waar een consument natuurlijk niks van af weet.

Kortom, ik moet op zoek naar een specialist die mijn opdracht wel daadwerkelijk komt uitvoeren, maar naar mijn € 115,00 bij RRS kan ik fluiten. De No Cure-No Pay garantie wordt plots verdraaid en het is kennelijk allemaal mijn schuld is dat er asbest is aangetroffen.

Wat een teleurstelling en onnodige blamage die RRS hiermee aangaat. Als starter op de woningmarkt ben ik enorm geholpen met € 115,00. Coulance is blijkbaar het verboden woord bij RRS.

Score voor Riool Reinigings Service RRS: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee