Roy

Maffia Mentaliteit
Komen niet na wat ze beloven. Wel aardige monteurs maar deze kosten je >€26 per kwartíer... Als dat nou voor een vakman is dan kun je nog zeggen allá maar dit wordt ook gerekend voor het hulpje dat slechts mee is om de schop aan te geven en dingetjes uit de auto te halen e.d. Er is een groot verschil tussen de man die bij je aan de deur komt en de mensen die de opdracht inplannen. De inplanners hebben niet echt een idee van wat er in de praktijk mogelijk is. Ook laten zij je telefonisch akkoord gaan met een "richtprijs" maar sturen ze je deze "offerte" niet om te bekijken hoe deze is opgebouwd en hoeveel je volgens de offerte zou moeten betalen als het meer / minder werk is. Buiten de >€26 per kwartier wordt er €45 (!) gefactueerd voor beschermingsmiddelen (lees tuinhandschoentjes en een lasbril) , €11,40 parkeergeld en dan nog iets van €26 voorrijkosten. Telefonisch werd mij gezegd dat met een camera inspectie íedere breuk en al helemaal íedere verzakking opgemerkt zou worden maar dit bleek in praktijk geheel niet het geval. Pas na een rook inspectie kwam er een lek aan het licht. Camera had totaal niet laten zien dat buis al geheel doorgezakt was en dat er aan bovenzijde een gat in de buis zat. Dat bleek pas na blootgraven van de buis. Jammer want ik had juist voor de camera inspectie gekozen zodat er niet onnodig gegraven hoefde te worden.
Je moeten metéén na afloop van de reparatie/ inspectie afrekenen. Ook als de reparatie korter heeft geduurd dan telefonisch geschat bij akkoord gaan "richtprijs" , ook als je dus niet kunt controleren of de uiteindelijke prijs wel overeenkomt met waar je door de telefoon mee akkoord bent gegaan. Mijn advies voor mensen die in zee gaan met dit bedrijf: Check van te voren hoeveel man er komen en of deze beiden wel gecertificeerd zijn en of het wel redelijk is dat je voor beiden zo een hoog bedrag betaalt. Laat anders liever 1 gecertificeerd persoon komen en wees zelf de klusjes (aangeef)man dat scheelt een hoop geld. Ga niet telefonisch akkoord met hun richtbedrag voordat je een offerte zwart op wit hebt ontvangen waarin dit bedrag onderbouwd wordt, en denk dan na of je het reëel vindt om €45 te betalen aan beschermingsmaterialen voor één klusje. kijk goed naar de uurloon in deze offerte en noteer de begin en eindtijd van de werkzaamheden als de klus begint zodat je kunt kijken hoeveel er van het richtbedrag af zou kunnen moeten of dat het klopt dat het uiteindelijke bedrag hoger is uitgevallen. Weet met wie je in zee gaat... Ik werd doorgestuurd naar een zgn. zusterbedrijf van RRS en die hebben mijn handtekening onder een offerte geplakt die ik nooit getekend heb. Dat was een handtekening die ik gezet had onder de werkbon van een andere dag door een ander bedrijf nl
RRS en niet dat zusterbedrijf. Bovendien is die bedrijfsleider vreselijk grof tegen mij uitgevallen en heeft deze mij gedreigd dat hij de mannen opdracht zou geven om al het geïnstalleerde weer weg te halen zodat ik met een open riool achter zou blijven. Gelukkig is het uiteindelijk door een ander baas in den minne geschikt maar ik liep een dag later nog te shaken van de maffia agressie van deze man.

Score voor Riool Reinigings Service RRS: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee