Begin was goed, maar de laatste reisdagen (vabaf ca. 55) zijn niet door te komen. 15 min typen was in het begin voldoende voor een hele reisdag, nu tegen het einde is 15 min zelfs te kort om 1 van de 5 oefeningen van een reisdag te doen. Ze zit regelmatig een week lang tegen 1 oefening aan te hikken en moet die steeds herhalen.
Daarom een tijdje 30min per dag getypt, maar dat werd afgeraden door de coach.

Overigens reageert die snel op vragen, maar komt niet uit zichzelf met tips. Jullie moeten toch zien dat een kind er niet door komt?

Inmiddels 6 maanden bezig, motivatie is compleet weg. Extra frustrerend is het dan dat wanneer je de 5e oefening van een reisdag niet haalt, je alle 5 oefeningen weer opnieuw moet doen, terwijl je daar al een paar weken mee bezig bent geweest... Dochter is nu bv. al een week of 3 a 4 bezig met les 57 en vreest het moment dat wanneer ze oefening 5 niet haalt, ze weer die hele reisdag opnieuw moet doen.

Reactie Picatypen:

Bedankt voor de feedback. Vervelend om te lezen dat de laatste loodjes zwaar wegen. Door herhalen worden de letters steeds beter geautomatiseerd, waardoor het blind typen goed aangeleerd wordt. We adviseren inderdaad om per keer niet langer dan een kwartier te oefenen, na die tijd verliest een kind de concentratie. Een reisdag hoeft niet in 1 keer klaar te zijn, we hanteren geen einddatum. De cursus kan zonder bijkomende kosten in het eigen tempo gedaan worden. De cijfers leren we aan door ze in de oefeningen voor of achter een bestaand woord te zetten. Op die manier worden de juiste bewegingsbanen aangeleerd. Alleen cijferreeksen typen is lastiger, omdat de cijfers ook vanuit de basishouding worden aangeslagen. Door onder de letters en cijfers een bolletje mee te laten lopen, is het goed duidelijk wat er aangeslagen moet worden. Als er extra geoefend moet worden, dan wordt er een nieuwe reisdag aangeboden. Met nieuwe oefeningen, nieuwe weetjes en onderwerpen ter motivatie.

Score voor Picatypen: 2/5
Zou u ons aanbevelen? Nee