e

Beide kinderen zijn vol enthousiasme gestart met de cursus. Alle doelen werden met gemak gehaald. Na enkele weken werden de doelen wat lastiger en moest er vaker herhaald worden. De laatste weken is het met hangen en wurgen en komen ze er allebei niet meer doorheen. Het is een mooi systeem, maar dezelfde teksten blijven herhalen is niet heel motiverend. Ik heb de stickers er nu vanaf laten halen en dan maar minder blind. Zelfs dan is het qua nauwkeurigheid lastig om de gestelde doelen te halen. Geen diploma, wel veel betere toetsenbord beheersing is nu het doel.
Dit is overigens niet alleen hier, maar hoor ik in de omgeving vaker. Al denk ik dat de prijs-kwaliteitverhouding prima is en ook andere typecursussen hun voors en tegens hebben.

Reactie Picatypen:

Dank u voor uw review. Wat jammer om te lezen dat uw kinderen niet meer gemotiveerd waren. Juist het herhalen van de oefeningen zorgt ervoor dat de letters geautomatiseerd worden. Blind typen is een vaardigheid die nu eenmaal veel oefening en herhaling vergt. Dat zal inderdaad bij iedere andere aanbieder niet anders zijn. Fijn dat de kinderen in ieder geval een betere toetsenbordbediening hebben aangeleerd. Ook daar zullen ze veel profijt van hebben. Mochten ze op een later moment alsnog het diploma willen behalen, dan bieden we die mogelijkheid. We hanteren geen einddatum.

Score voor Picatypen: 3/5
Zou u ons aanbevelen? Ja