Wij vonden het een lange cursus met regelmatig moeilijke buitenlandse (oa Japanse) woorden. Onze zoon liep daarop regelmatig vast en moest bijna altijd de 5 extra lessen doen (voelde voor hem telkens als alles opnieuw moeten doen), dit werkte erg demotiverend, terwijl hij ook regelmatig wel de nauwkeurigheid en zeker de snelheid ruim haalde. Het kostte veel moeite en extra tijd om hem de cursus af te laten maken. Uiteindelijk scoorde hij 94 op nauwkeurigheid en 177 aanslagen per minuut. Vervolgens kreeg hij de tekst dat hij zijn diploma niet had gehaald. Erg demotiverend voor een kind van 10 die ruim een half jaar 2-3 keer per week enorm zijn best heeft gedaan om het te halen!! Lijkt mij dat jullie het wel motiverender kunnen maken voor kinderen...onze andere zoon heeft de cursus bij LOI kids gedaan, gewoon normale oefeningen en nederlandse woorden - dit was beter en motiverender dan deze cursus. Nog een ander punt: onze zoon was vorig voorjaar al begonnen met de cursus via school en wilde hiermee verder gaan na de zomervakantie, toen bleek dat al zijn gemaakte (30!) lessen gewist waren en hij weer opnieuw moest beginnen. Zo motiveer je een kind ook niet.

Reactie Picatypen:

Dank u voor uw feedback. Naarmate een kind verder komt in de cursus en de letters goed in het geheugen heeft, zou het geen probleem moeten zijn om ook lastige woorden netjes over te kunnen typen. We geven de letters aan met een bolletje, door netjes mee te typen kan in principe alles overgetypt worden en hoeft er eigenlijk niet gelezen te worden.
Indien de gestelde doelen niet behaald worden, bieden we een herhalingsdag aan om nog even goed te kunnen oefenen en om aan de vaardigheid te werken. Uiteraard kunnen de oefeningen ook herhaald worden, zoals veelvuldig aangegeven wordt. Belangrijk is natuurlijk wel dat hier gehoor aan gegeven wordt. Door het herhalen worden de letters steeds beter geautomatiseerd en zijn de doelen heel goed haalbaar.
Om in aanmerking te komen voor het diploma moeten de gestelde doelen voor de nauwkeurigheid en de snelheid gehaald worden. Beide zijn even belangrijk. 94% zijn 36 foutjes, dat zijn er echt teveel! We willen natuurlijk wel dat een kind een goede vaardigheid heeft en netjes blind kan typen, het draait niet alleen om de snelheid. Uiteraard bieden we de kans om het nog eens te proberen, nadat er nog even wat extra geoefend is. Wanneer de school van uw zoon een licentie met typecoach heeft afgesloten heeft uw zoon hier ongetwijfeld een bericht over ontvangen. Is er gekozen voor een licentie zonder typecoach, dan is het aan de school om hier actie op te ondernemen.
Indien uw zoon de cursus via een schoollicentie volgde, dan is de duur van de licentie 1 jaar. Lukt het niet om binnen dat jaar de cursus af te ronden en de school sluit een nieuwe licentie af, dan kan in overleg een account worden overgezet, zodat de kinderen verder kunnen gaan waar ze gebleven waren. Hiervoor is de school verantwoordelijk, als wij geen verzoek krijgen om accounts over te zetten, dan weten wij uiteraard niet welke kinderen mee genomen moeten worden in de nieuwe licentie. De school van uw zoon heeft er blijkbaar voor gekozen om voor uw zoon een nieuw account aan te maken.

Score voor Picatypen: 2/5
Zou u ons aanbevelen? Nee