Joyce Jacobse

Een vriendelijk ontvangst in een prettig ingerichte ruimte. De muziek staat op een, voor mij te, hoog volume.
De specialist kwam nonchalant over wat voor mij onprettig was. Dit uitte zich in de eerste paar minuten in verminderd oogcontact, woordgebruik (veroordelende wijze) en snelheid waarmee het consult plaatsvond. Er werd goed en vlot uitgelegd hoe de ingreep plaats zou vinden, welke risico's het met zich mee zou brengen en of ik wilde tekenen voor het feit dat ik het begrepen had. Echter was voor mij vooral de vraag of de behandeling nut en noodzaak had. Daarbij zou het voor mij een eerste keer zijn dat er überhaupt iets aan mijn lichaam aangepast zou worden dus ik had het fijn gevonden als het gesprek gestart was met de vraag of ik het spannend vond, hoe dat zou komen en met welke reden ik er zat.
Na het gesprek werd direct een afspraak ingepland voor de uitvoering van de ingreep. Heel fijn voor de twijfelaars echter ruimte voor vragen, was er niet meer. De specialist ging weer door naar de volgende.
Ik heb de afspraak geannuleerd via het internet en zal misschien inplannen nadat ik nog een telefonisch contact moment heb gehad met de specialist. Om beter uit te vragen wat het juiste moment is, welke activiteiten je kunt ondernemen na de ingreep.
Op mij kwam de afspraak wat kil/ klinisch over. Ik begrijp dat ik er niet zit voor een mentaal onderzoek maar iets meer inleven en minder gehaast gevoel was fijn geweest.
Wellicht trof ik de verkeerde dag/ tijd.
Een ander kan zich hier prettig voelen en ik geloof wel dat er gewerkt wordt door professionals.

Score voor OranjeKlinieken: 3/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Type behandeling: Ooglidcorrectie