NTI-nl

Flexibiliteit
Mentor
Studie-materialen

Julia

Ik heb voor deze cursus gekozen omdat ik goed voorbereid aan mijnrechtenstudie wilde beginnen. Echter viel het mij behoorlijk tegen. Ten eerste vind ik het slecht dat je zelf voor een wettenbundel moet zorgen terwijl deze cruciaal is voor deze cursus. Ja, dit staat aangegeven op de website, en ik wist voordat ik mij inschreef dat ik er zelf een moest aanschaffen, maar toch vind ik het achteraf schandalig dat het er niet bij geleverd wordt. Ook is het lesgeld erg hoog in verhouding met wat je krijgt. Het lesboek dat erbij zit is voor 45euro te bestellen op bol.com en echt les krijg je niet. Ik heb 0 contact gehad met een docent. Elke les was een hoofdstuk met de bijbehorende opdrachten in het boek waarvan je de antwoorden zelf moest/kon nakijken. Er was geen feedback, input of ander contact met een docent. Ik heb nog andere opleidingen gevolgd via NTI en daar moest ik altijd ook opdrachten inleveren. Op die maner was er een zekere controle op hoe je het doet. Dit vond ik altijd erg fijn en niet meer dan normaal bij een cursus 'met begeleiding'. Het is fijn om een zekere bevestiging te krijgen van een docent en dat je gecorrigeerd kan worden op fouten die je misschien zelf anders niet door had gehad.
Ik heb meer gehad aan de online studiehulp die je automatisch bij het lesboek krijgt dan aan NTI.
Het was een erg fijn lesboek en ik heb er veel van geleerd maar had mij daarvoor niet hoeven inschrijven voor deze cursus. Voor 90euro heb je het lesboek Juridische Vaardigheden van M.M. Mok en een wettenbundel en daar heb je net zo veel aan als aan deze cursus van 390euro (EXCLUSIEF WETTENBUNDEL dus nog + 45euro). Zou je nou heel graag een certificaat willen hiervan kan dit via de Associatie voor Examinering voor 175euro en ben je dus nog steeds goedkoper uit.

Het boek is erg fijn en een goede voorbereiding/ondersteuning bij het juridische vakgebied. Jammer genoeg kan ik de cursus van NTI echter niet aanraden.

Score voor NTI-nl: 3/5
Beveel je NTI aan? Nee