NTI-nl

Flexibiliteit
Mentor
Studie-materialen

Julia

Ik heb voor deze cursus gekozen omdat ik goed voorbereid aan mijn rechtenstudie wilde beginnen. Echter viel het mij behoorlijk tegen. Ten eerste vind ik het slecht dat je zelf voor een wettenbundel moet zorgen terwijl deze cruciaal is voor deze cursus. Ja, dit staat aangegeven op de website, en ik wist voordat ik mij inschreef dat ik er zelf een moest aanschaffen maar toch vind ik het achteraf schandalig dat het er niet bij geleverd wordt. Ook is het lesgeld erg hoog in verhouding met wat je krijgt. Het lesboek dat erbij zit is voor 45 euro te bestellen op bol.com, echt les krijg je niet en dan moet je ook nog eens zelf een wettenbundel aanschaffen. Ik heb 0 contact gehad met een docent. Elke les was een hoofdstuk met de bijbehorende opdrachten in het boek waarvan je de antwoorden zelf kon/moest nakijken. Er was geen feedback, input of contact met een docent. Ik heb nog andere opleidingen via NTI gevolgd en daar moest ik altijd ook opdrachten inleveren. Op die manier was er zekere controle op hoe je het doet. Dit vond ik altijd erg fijn en niet meer dan normaal bij een 'cursus met begeleiding'. Het is fijn om een zekere bevestiging te krijgen van een docent of juist gecorrigeerd te worden op fouten die je misschien zelf anders niet eens door had gehad. Ik heb meer gehad aan de online studiehulp die je automatisch bij het boek krijgt dan aan NTI.
Het was een fijn lesboek en ik heb er veel van geleerd maar daarvoor had ik mij niet hoeven inschrijven voor deze cursus. Voor 90 euro heb je het lesboek Juridische Vaardigheden van M.M. Mok en een wettenbundel en daar heb je net zoveel aan als deze cursus van 390 euro (EXCLUSIEF WETTENBUNDEL dus + 45 euro). Zou je nou heel graag een certificaat willen kan dit via de Associatie voor Examinering voor 175 euro dus dan ben je nog steeds goedkoper uit.

Het boek is erg fijn en een goede voorbereiding of ondersteuning bij het juridisch vakgebied. Jammer genoeg kan ik NTI echter niet aanraden.

Score voor NTI-nl: 2/5
Beveel je NTI aan? Nee