NIBE-SVV

Leonie

De opleiding bestaat uit 2 modules: "Module Privacy" en "Module Vaardigheden".

Module Privacy heb ik als zeer prettig en leerzaam ervaren. Deze module krijgt van mij 5 sterren. De docent was duidelijk in het uitleggen en had veel kennis en ervaring. Alle informatie was zeer relevant en direct toepasbaar in de praktijk. Ook de moduleopdracht was een zeer leerzame opdracht. Een echte aanrader! Het enige minpuntje was dat de docent hulp aanbood, maar helaas niet meer reageerde op vragen nadat de module was afgerond.

Module Vaardigheden heb ik een minder goede recensie over. Deze module krijgt van mij slechts 1 ster omdat deze niet aansluit bij de opleiding. De vaardigheden voor een DPO zijn in mijn beleving meer gericht op hoe je als DPO in de praktijk te werk gaat. Dus bijvoorbeeld handvatten bieden bij het opstellen van beleid, het monitoren en rapporteren, analyseren, contact met de AVG, omgang met datalekken, keuzes maken over processen, trainingen geven enzovoorts, hadden hierbij goede aansluitingen geweest.

Tijdens deze module is er weinig tot geen aandacht besteed aan het bieden van praktische handvatten die de DPO'er daadwerkelijk nodig zal hebben voor de dagelijkse werkzaamheden.
Deze module is enkel gericht op het 'verleiden' van stakeholders, wat naar mijn mening een achterhaalde theorie is en niet aansluit bij de belangrijkste vaardigheden die de DPO moet beheersen. Hierin ligt de nadruk op de hiërarchie binnen organisaties, wordt je aangeleerd hoe je mensen op voorhand kan analyseren en beoordelen (ik zie het meer als vooroordelen) en "leer" je hoe je stakeholders voor je kan laten werken, kan manipuleren en of overtuigen. Ook de moduleopdracht is hierop gericht. Helaas kan ik niks van deze module meenemen in de praktijk en zal ik alsnog op zoek moeten gaan naar relevante handvatten die mij zullen helpen om de functie van DPO beter te kunnen vervullen.

Reactie NIBE-SVV:

Bedankt voor het achterlaten van je review, Leonie! We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen! We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.
Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.
Met vriendelijke groeten,
NIBE-SVV