NCZ

Wat vond u van het Congres Cliëntenraden?
Sloot het congres aan bij uw verwachtingen?
Wat vond u van de deskundigheid van de sprekers?
Wat vond u van de presentatie van de dagvoorzitter?

Heeft u verbeterpunten of tips?

Op zich waren de presentaties van Jan Vesseur en Desiree Hairwasser interessant. De link naar onze rol als cliëntenraad is mij echter niet duidelijk geworden.
Bovendien van jan Vesseur een heel andere presentatie dan in de aankondigingen vermeld stond.

Reactie NCZ:

Dank u wel voor uw feedback. V.w.b. de presentaties van Désirée Hairwassers en Jan Vesseur; het onderwerp was van inspraak naar invloed, waarbij wij in de voorpublicaties hebben aangegeven dat het programma zou bestaan uit deels theorie (regel en wetgeving, de jurist) deels praktijk (de voorzitter CCR met zijn visie op medezeggenschap) en deels uit ervaringsverhalen. Het verhaal van Désirée is een 'ervaringsverhaal' waaruit blijkt dat je als patiënt de keuze hebt om op een bepaalde manier met klachten over je zorg, om te gaan. In dit geval heeft zij gekozen voor de dialoog i.p.v. voor een formeel klachtentraject. Dit is een wijze die wij ook voor ogen hebben en in die zin is zij voor ons een 'best practice'. Het verhaal van Jan is een ervaringsverhaal waaruit blijkt hoe belangrijk het is inzage te hebben in je eigen medische dossier. Door deze ervaring is Jan ook betrokken geraakt bij het traject MedMij. Op dit laatste doelt u wellicht in uw reactie? Misschien had u meer willen weten over MedMij? Mocht dat het geval zijn dan breng ik u graag in contact. Ik hoop hiermee voldoende op uw reactie te hebben gereageerd. Mocht u nog de behoefte hebben hier verder over te spreken, dan kunt u ons ten alle tijden bellen of mailen! Vriendelijke groeten, Marika Biacsics.

Score voor NCZ: 3.5/5
Zou u de intervisie aanbevelen? Ja
Afgenomen training: symposium van Inspraak naar invloed