NCZ

Wat vond u van het Congres Cliëntenraden?
Sloot het congres aan bij uw verwachtingen?
Wat vond u van de deskundigheid van de sprekers?
Wat vond u van de presentatie van de dagvoorzitter?

Het 'bedrijf' presenteert zich wel als netwerk, maar organiseert vooral trainingen en cursussen, waarbij netwerkcontacten bijproduct kunnen zijn. Mijn ervaring is dan ook geen netwerkervaring, maar een training- of cursuservaring.

Heeft u verbeterpunten of tips?

Alleen de bijdrage van Lineke Verkooijen betrof duidelijk de titel van het symposium. Die titel wekte andere verwachtingen dan gerealiseerd bleken te worden.
Het deelnemersgeld bij NCZ-trainingen en -cursussen is niet gering. Verbeterpunt of tip daarom daarom, ook gezien eerdere ervaringen: Helderder aangeven welke waar kan worden verwacht voor het geld.
Ook het budget van zorginstellingen en de tijd van zorgmedewerkers is immers kostbaar.

Reactie NCZ:

Dank u wel voor uw feedback. V.w.b. uw reactie op ons ‘netwerk’ wil ik u graag het volgende laten weten: NCZ verbindt, bevordert en behartigt. Verbinden doen wij o.a. door netwerkbijeenkomsten. In 2019 zullen wij 85! Gratis netwerkbijeenkomsten in 17 regio’s organiseren! Bevorderen doen wij met onze ‘academie’ met cursussen, workshops, themabijeenkomsten, symposia, intervisie, adviezen, e-learning etc. Hier kent u ons vooral van, dat is goed om te lezen! Behartigen doen wij door te lobbyen bij stakeholders en bij Overheid en Politiek, voor betere rechten en plichten voor cliëntenraden. V.w.b. de presentaties van deze dag hebben wij het gevoel er alles aan te hebben gedaan om de inhoud van te voren zo duidelijk mogelijk bekend te maken. Wij hebben in de omschrijving getracht duidelijk te maken dat de titel ‘van Inspraak naar Invloed’ zo breed mogelijk moest worden geïnterpreteerd en niet alleen op de medezeggenschap toezag maar vooral op ‘Patiëntenrecht’ in het algemeen en de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen in het bijzonder. De dag invulling was verdeeld in deels theorie (regel en wetgeving, door de jurist), praktijk (de voorzitter CCR met zijn visie op medezeggenschap) en directe ervaringsverhalen van patiënten (Désirée Hairwassers over hoe zij invloed heeft gehad op een foute diagnose en Jan Vesseur over het belang van inzage in het medische dossier). Wij hebben het programma gedeeld via meerdere nieuwsbrieven evenals wijzigingen op het programma. Ook hebben wij enkele dagen van te voren het definitieve programma per mail aan alle deelnemers verstuurd. Wij hebben iedere spreker van te voren geïnterviewd over zijn/haar presentatie en dit via onze nieuwsbrief met u gedeeld en op onze website geplaatst: https://ncz.nl/training/8-november-2018-symposium-van-inspraak-naar-invloed/ Het spijt ons dat ondanks onze bedoeling het programma en de inhoud van te voren zo duidelijk mogelijk te maken, dit bij u niet gelukt is. En dat daardoor de dag niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Wij hebben u een mail gestuurd met daarin onze excuses en het voorstel ter compensatie een gratis workshop te geven over de medezeggenschap, de Wmcz of een aanverwant onderwerp. V.w.b. uw reactie over de prijs van het symposium in het bijzonder en de prijzen van onze trainingen in het algemeen; wij werken met (door)ontwikkeld lesmateriaal, gecertificeerde trainers en deskundige sprekers; hier is een prijs aan verbonden. Onze prijzen zijn kostendekkend. Als u hier meer over wilt weten sta ik u natuurlijk graag te woord. Ik hoop hiermee voldoende op uw reactie te hebben gereageerd. U kunt mij gerust bellen of mailen! Vriendelijke groeten, Marika Biacsics.

Score voor NCZ: 3.5/5
Zou u de intervisie aanbevelen? Ja
Afgenomen training: Symposium 'Van inspraak naar invloed'