Tamara

Ik ben erg teleurgesteld over het programma HBO kindercoach. In deze opleiding, waar ik veel geld aan heb uitgegeven, heb ik twee modules moeten volgen. De eerste module ging over gedragsproblemen/stoornissen. We hebben het vooral gehad over hoe je het kan herkennen en welke symptomen erbij horen. Op het begeleiden van deze kinderen werd naar mijn idee te weinig op ingegaan.
De tweede module ging het over begeleiden van kinderen. De eerste twee lessen waren erg interessant.
De twee volgende lessen gingen over gesprekvoering. Hier lag de nadruk vooral op het contact maken met de kinderen en hoe je met kinderen praat. Dit is voor leerkrachten niks nieuws.
De vijfde les ging over scheidingen, Hier hebben we het vooral onze eigen ervaringen gehad en hebben we een website onderzocht. Hoe je deze kinderen kan begeleiden als kindercoach is niet aan de orde gekomen.
De laatste les ging over speltherapie waarbij de leerkracht zei dat dat niet echt voor een kindercoach is maar dat je wellicht er iets uit kan halen.
Door de inhoud van deze twee module heb ik niet het gevoel dat ik bekwaam genoeg ben om kinderen op de juiste manier te begeleiden.
Tijdens de module werd onvoldoende ingegaan op de verschillende methodieken die een kindercoach kan gebruiken in de praktijk. Het ontbreken van deze essentiële kennis belemmert mijn vermogen om effectieve interventies te kunnen toepassen bij de begeleiding van kinderen.
Als aankomend kindercoach voel ik me onvoorbereid om kinderen te begeleiden bij specifieke problemen waarmee ze kunnen worden geconfronteerd.
Ik vind het erg jammer dat mijn geld nu naar een opleiding is gegaan waarbij ik nu niet genoeg tools heb, om als kindercoach aan het werk te gaan.

Reactie NCOI Opleidingen:

Het spijt ons te lezen over je situatie, Tamara! We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien. Als je een klacht wilt indienen over dit onderwerp, adviseren we je om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders staan klaar om je te helpen. Je kunt ons ook via social media contacteren als je nog vragen hebt.
NCOI Opleidingen

Score voor NCOI Opleidingen: 2/5