De combinatie stof/thuiswerk/eindopdracht zijn niet in een goede verhouding. De eindopdracht is een vooraf ongecontroleerde opdracht die niet of nauwelijks door docent wordt begeleid. Voor extra begeleiding mag je extra veel dokken. De begeleidend docent heeft de stelling voor mijn essay aangemoedigd, maar de beoordelaar vond het 'niet prikkelend genoeg' als onderwerp voor een essay. De feedback van de docent was summier en stuurde ook aan op een zo vrijblijvend mogelijk afwerking van de opdrachten. Bij de Masterclass Klinische Psychologie en pathologie hoort ook een deel diagnostiek met betrekking tot toepassen van de DSM V in de praktijk . Er is 1 module hieraan besteedt met gebruik van 2 pdfjes die zijn gekopieëerd uit een boek die ik al tot mijn beschikking had (Psychologische diagnostiek in de gezondheidszorg). Nauwelijks verder aan bod gekomen bij het maken van de andere opdrachten, weinig kans om mee te oefenen, dus is het niet gek dat het niet voldoende terugkwam in de essay volgens de beoordelaar (TWEE bladzijden, come on!!). Weken zitten worstelen met de onwetendheid van hoe een eind opdracht goed af te ronden. Uitgebreide informatie met betrekking tot het goed interpreteren van de eindopdracht ontbreekt. (Ik had hiervoor nooit een essay gemaakt). Er wordt bijvoorbeeld bij de instructie aangegeven dat indien je refereert aan een afbeelding of tabel, deze zo snel mogelijk na verwijzing hiervan in de tekst te verwerken. Nu moet het ineens in een bijlage. Al met al ben ik niet tevreden met de methode die NCOI hanteert bij de opleiding die heb gevolgd, en zal NCOI dan ook niet aanraden bij de mensen om mijn heen.

Score voor NCOI Opleidingen: 1/5