Ik heb de opleiding over het algemeen als positief ervaren. De modules waren vaak praktijkgericht en ik pas het geleerde dagelijks toe in mijn werk. Ik ga na de zomervakantie deels starten als zelfstandig adviseur in organisatie optimalisatie en dit had ik nooit gedaan zonder deze opleiding. Wat ik vooral leuk vind is het ontmoeten van verschillende mensen uit verschillende bedrijven en met verschillende ervaringen. Docenten hadden vaak recente praktijk ervaring en konden vaak iets toevoegen aan de leerstof. Wat mij wel is opgevallen dat dit in de loop van de studie veranderde. In het begin was er meer ruimte voor de praktijk, maar dit werd steeds meer ingevuld voor aandacht voor de module opdracht. Ik heb gemerkt dat de docenten steeds meer bezig waren met hun eigen beoordeling en ik merkte dat zij druk voelden vanuit NCOI. Ik vind soms dat het commerciële belang van NCOI wel een heel grote rol speelt. Voorbeeld: Bij het insturen van mijn portfolio had ik een formulier vergeten mee te sturen, wat al in jullie bezit was en mede hierdoor werd mijn portfolio afgekeurd. Voor een nieuwe beoordeling moest ik vervolgens € 195,- betalen, terwijl ik al heel wat duizenden euro's aan jullie had betaald. Dit laatste voelde niet goed.

Score voor NCOI Opleidingen: 4/5