Bart, Ozephius Stainless

De lessen van ervaren docenten uit de praktijk heb ik als zeer prettig ervaren. Ik ben altijd met veel plezier aanwezig geweest. De modules en examens zijn allemaal erg gericht op de praktijk wat me erg aanspreekt. Qua impact op werk-privé heb je enkele momenten per jaar pieken waarin het wat drukker is i.v.m. voorbereiden examens en deadlines. Verder is het belangrijk alles goed bij te houden vanaf het begin. In combinatie met zelf-discipline is een opleidingstraject goed te doorlopen.
Wat ik echter heel jammer vind is dat de NCOI-organisatie niet flexibel is met doorlooptijden, wat je het gevoel geeft dat je een 'studentnummertje' bent: Wanneer een schriftelijk of mondeling (her)examen over moet worden gedaan moet je 6 maanden(!) wachten. Ik vind dat echt onacceptabel. Als student wil je een herexamen gewoon in enkele weken kunnen doen en niet 6 maanden wachten. Ik snap dat het voor NCOI makkelijk is om 2 momenten per jaar een locatie in te plannen voor examens, maar studenten doe je er echt geen plezier mee om zo lang te wachten op een herkansing. Bij enkele examens heb ik tevergeefs geprobeerd om de doorlooptijden van een herexamen te verkorten naar bijv. 1 maand ipv 6 maanden maar dat kon (wilde) NCOI niet regelen. Voor studenten is dit alles behalve fijn. Wanneer je een half jaar moet wachten moet je weer volledig opnieuw in de boeken duiken, terwijl je op dat moment weer met andere examens bezig bent. Idealiter kun je enkele weken na een niet behaald examen een herkansing doen. Ook het nakijken van standaard 4 weken is echt veel te lang. Volgens mij moeten examens en module-opdrachten gewoon in 2 weken kunnen worden nagekeken. Daar valt echt veel te verbeteren. Resumé: examencijfers moeten gewoon in 2 weken bekend kunnen zijn en (her)examens moeten 4-6 keer per jaar kunnen worden gedaan i.p.v. 2 keer per jaar. Desondanks heb ik de studie met veel plezier gevolgd en ben ik op dit moment bezig met de afronding van mijn scriptie voor de HBO-Bachelor Bedrijfskunde. Als ik vragen had ben ik wel altijd goed en netjes geholpen door NCOI en komen de mensen aardig op mij over.
Omdat de docenten uit de praktijk komen en de bijeenkomsten altijd erg praktijkgericht zijn kan ik NCOI dan ook aanbevelen voor werkend Nederland.

Score voor NCOI Opleidingen: 3/5