Yorick Holkamp

De basis is prima, uitgebreide features matig

Beschrijving

Hoewel de basis van Moneybird. zoals het opmaken van facturen prima werkt, wordt het daarna minder prettig. Persoonlijk vind ik de grootste misser het bijhouden van investeringen, dit is volledig aan jou als gebruiker terwijl de concurrentie hiervoor gewoon tools geeft die de juiste boekingen realiseren op basis van restwaarde en afschrijftermijn. Doordat je alles zelf moet doen mist er ook een helder overzicht van welke investering voor welk bedrag nog in de boeken staat, zeker wanneer je voor kleine zaken geen losse categorie per object hebt aangemaakt. Ook kun je niet bijhouden welke investeringen in aanmerking komen voor de KIA waardoor het lastig te achterhalen is of je de drempel in een boekjaar al gehaald hebt en je behaalde aftrek is al helemaal een doe-het-zelf-klus.

De automatische herkenning van inkomende documenten is leuk maar je merkt al snel dat, los van het documentnummer, de ingevulde gegevens gewoon de data van de vorige factuur van dezelfde contactpersoon zijn. Het lijkt leuk maar wordt hiermee juist een bron van snelle fouten. Wat mij betreft is hier echt een hoop winst te behalen terwijl de focus voor nieuwe ontwikkelingen lijkt te liggen op de betaalrekeningen van Moneybird, wat jammer is nu de basis niet volledig volstaat.

Reactie Moneybird:

Hi Yorick, bedankt voor je duidelijke en uitgebreide feedback. Fijn dat je met ons meedenkt. We begrijpen dat je dit als een gemis ziet. We werken wel aan een nieuwe module voor investeringen, maar we kunnen hierbij niet zeggen wanneer we dit gaan invoeren.
Wat betreft het automatisch herkennen van een inkoopfactuur, zou je daarvan je situatie willen toelichten via support@moneybird.com? Dan kunnen we hier gerichter meekijken.

Score voor Moneybird: 2/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee