Meride

Indien u een uitvaartbedrijf zou hebben, zou u dan de uitvaartverzorger die u geholpen heeft in dienst nemen?
Hoe waarschijnlijk is het dat u Meride zou aanbevelen aan een bekende?

Reggy Keim

Onze ervaring is prima geweest op een enkel min/aandachtspunt na.
Vooropgesteld dat wij zeer tevreden zijn over Jeroen van Riet die ons bij de uitvaart begeleid heeft, zijn er toch wat steekjes gevallen.
Allereerst het belangrijkste: n.l. het vergeten uit te doen van de gouden oorknopjes die mijn moeder in had. Omdat wij bij mijn vader vergeten waren het te vragen hebben we hier expliciet aan gedacht. Degenen die mijn moeder hebben opgebaard hebben er bewust voor gekozen om de oorknopjes in te laten. Ons werd beloofd dat ze deze zouden verwijderen bij het sluiten van de kist. Dit is ook genoteerd op het bijbehorende formulier. Door alle emoties hebben wij er niet aan gedacht en vinden het ook niet onze taak daaraan te denken om hier op te letten. Achteraf bleek het vergeten te zijn. Ik heb hier met Jeroen over gesproken en ondanks het feit dat deze oorknopjes een emotionele waarde voor ons hadden heb ik tegen Jeroen gezegd dat dit dan maar een leerpunt zou moeten zijn. Terugdraaien kon niet meer. Hij stond er op om het enigszins goed te maken met een bos bloemen. Na een paar pogingen om hiervoor een afspraak te maken is hij hier niet meer op teruggekomen. Zelfs niet in het laatste telefoongesprek dat wij hadden over een onduidelijkheid in de offerte. Het gaat mij absoluut niet om de bos bloemen maar om hetgeen beloofd/afgesproken is.
Een slordigheidsfoutje: Op advies van Jeroen hebben wij voor de bekleding van de kist gekozen voor katoen i.p.v. het glimmende niet mooie satijn. De kist bleek toch bekleed te zijn met satijn. Hier hebben op dat moment niets over gezegd. Maar de katoenen bekleding werd in rekening gebracht.
En nog een opmerking: Men wordt uitdrukkelijk verzocht om er voor te zorgen dat de mobiele telefoons uit staan. Tijdens de ceremonie ging er toch een mobieltje af dat pertinent niet van één van de gasten was.
Iedereen maakt fouten en dat mag ook. Ik hoop alleen dat er iets gedaan wordt met mijn response.

Met vriendelijke groet

Reggy Keim