Werkwijze monteurs
Kennis en professionaliteit
Communicatie

A de J

Slechte communicatie intern en slechte communicatie met klant

Werkzaamheden zijn verder prima

Komen gemaakte beloftes niet na, bv specificatie rekening voor klant.
Brengen extra geld in rekening voor een hoogwerker terwijl op de offerte duidelijk vermeld is dat er werkzaamheden plaatsvinden op de schoorsteen.
Tevens een ontevreden medewerker aan het werk.
Dit is al de tweede vervelende ervaring binnen 2 jaar bij dit bedrijf.
Ik raad dit bedrijf zeker niet aan.

Reactie Mebatherm:

Beste A de J,
Nuancering noodzakelijk als sociale media een uitlaatklep wordt.
Natuurlijk vervelend om te horen dan u niet helemaal tevreden bent over de communicatie. Uw verzoek voor een specificatie van de rekening was inderdaad niet goed bij uw adviseur terecht gekomen. Echter, ondanks dat dit niet verplicht was omdat het om aangenomen werk gaat, heeft mijn collega u de specificatie gestuurd.
Tijdens de uitvoering kwamen we erachter dat u door een ander bedrijf al werkzaamheden had laten uitvoeren die meegenomen waren in onze offerte. Dit was waarschijnlijk ook de reden dat u een specificatie wilde. Helaas vroeg het andere bedrijf meer geld voor de werkzaamheden dan dat wij hadden begroot in onze offerte. Ik hoop dat u begrijpt dat wij dan geen korting kunnen geven op de factuur die gelijk is aan de factuur van het andere bedrijf.
Daarnaast kwamen we er tijdens de werkzaamheden achter dat onze monteurs het niet lukte om veilig met de ladder bij uw schoorsteen top te komen. Onze adviseur had ingeschat dat dit ging lukken om zo extra kosten voor u te voorkomen De monteur durfde het niet aan vanwege veiligheidsredenen. Zoals omschreven in de door u getekende offerte brengen wij werkzaamheden die niet zijn beschreven in de offerte, maar wel worden uitgevoerd in rekening op basis van nacalculatie. We hebben toen besloten om niet de extra uren, maar alleen de kosten van de hoogwerker in rekening te brengen.
Na afronding van de werkzaamheden gaf u aan het niet eens te zijn met de extra kosten. Onze adviseur heeft toen na overleg met u aangegeven dat we de rekening uit van de hoogwerker uit coulance laten vallen. Dit was op basis van de opdracht niet noodzakelijk. Wij vergoeden niet de factuur van de zonder overleg door u ingehuurde derde. Feitelijk is dit zeer gunstig voor u, omdat de gecalculeerde kosten van de werkzaamheden van het andere bedrijf lager liggen dan de kosten van de hoogwerker. In onze ogen een zeer keurige en klantvriendelijke oplossing.
Team Mebatherm

Score voor Mebatherm: 2.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Afgenomen dienst: HR ketel vervangen, onderhoud heteluchtverwarming