LOI

Ash

Door de verlenging van de serviceduur af te wijzen, wordt je gedwongen om duizenden euro's aan een volgende opleiding uit te geven!

Ervaringen LOI

In het jaar 2017 heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice, omdat ik door ziekte mijn opleiding HBO Bedrijfsadministratie SPD wilde pauzeren.
De klantenservice gaf aan dat ik de opleiding tijdelijk niet kon stoppen en dat de opleiding een ruime serviceduur heeft.

Op 29 december 2021 ontving ik het volgende: Verwacht u dat het niet lukt om uw opleiding binnen de huidige serviceduur af te ronden of wilt u langer gebruik kunnen maken van LOI Campus? Dan kunt u tegen betaling de serviceduur éénmalig verlengen met zes maanden. Op deze manier kunt u bijvoorbeeld nog huiswerk insturen of een examen boeken. Wilt u hier gebruik van maken? Vul dan het online formulier in.

Op 29 december 2021 is er, als reactie op mijn verzoek, aan mij gevraagd om een motivatie en een planning op te sturen, hetgeen ik heb gedaan.
In mijn motivatie geef ik aan dat ik met de opleiding ben gestart om een diploma te behalen, zodat ik in kennis en functie kon groeien. Wegens hoge werkdruk en ziekte is dit niet gelukt.
Sinds kort werk ik 32 uur per week en kan ik thuiswerken, waardoor ik meer studietijd heb.
Door het behalen van bepaalde vakken, kan ik de certificaten in mijn verdere loopbaan als financieel medewerker goed inzetten.
De fiscale wetswijzigingen m.b.t. studiekosten, die dit jaar zijn ingegaan, maken het voor mij financieel onhaalbaar om een opleiding te volgen
Het is niet realistisch voor mij om in deze 6 maanden de opleiding af te ronden, maar ik kan door de verlenging, dat 289,- kost, nog certificaten halen, die ik in mijn loopbaan kan gebruiken.
Ik heb geen financiële positie om weer duizenden aan een opleiding uit te geven.

Op 10 januari 2022 krijg ik een afwijzing op de verlenging van 6 maanden, omdat ik te veel modules open heb staan en de verlenging alleen wordt gegeven als je je opleiding kan afronden. Indien ik toch een opleiding wil volgen, dan kan ik vrijstellingen inbrengen en nog een korting krijgen.
Dit klopt niet, want in het bericht van de LOI staat dat je een verlenging van 6 maanden kan aanvragen als je de LOI campus langer wil gebruiken.

Gezien ik slechts bepaalde vakken uit de opleiding nog wil halen, kunnen ze de serviceduur met 6 maanden verlengen.
De verlenging kost mij 289,- ipv 10.764,- (36 maanden x 299,-) voor een nieuwe opleiding. Hierboven komen ook nog de examenkosten. Zelfs met een korting van 50% kan ik de opleiding niet betalen.

Ik geef herhaaldelijk aan dat ik een nieuwe opleiding niet meer kan betalen, waardoor deze eenmalige verlenging van 6 maanden een laatste kans is om meerwaarde uit mijn huidige opleiding te halen.

Op 11 januari 2022 krijg ik het bericht dat het besluit van de beoordelaar bindend is en ik teveel vakken open heb staan om de opleiding af te ronden.
Hieruit maak ik weer op dat de beoordelaar mijn verzoek niet leest, niet geïnteresseerd is in mijn loopbaan, noch mijn financiële situatie.
Eerst kon ik mijn opleiding niet pauzeren en nu kan ik de serviceduur niet verlengen.

Reactie LOI:

Beste Ash,
Wat vervelend dat het niet mogelijk is om de opleiding te verlengen.
Het is helaas niet altijd mogelijk om een verlenging te kunnen doorvoeren.
Wanneer mijn collega's van de studieleiding een verlengingsverzoek in behandeling nemen kijken ze uiteraard naar de haalbaarheid van uw verzoek.
Wij raden u aan om een mailtje sturen naar webcare@loi.nl met uw gegevens.
Zo kunnen wij kijken wat we eventueel voor u kunnen betekenen.
Guus, Loi Webcare

Score voor LOI: 1/5