LOI

Eefke Burg

Associate Media Degree

Ervaringen LOI

Opzeggen moet twee maanden van tevoren. Op de eerste opzegbrief werd niet gereageerd. Tweede brief aangetekend verzonden. Ook niet gereageerd. Vervolgens na betaalherinnering (na twee maanden na verlengdatum) nagebeld wat er aan de hand was. Toen pas een antwoord gekregen, dat ik te laat zou zijn geweest? Probeer maar eens vier maanden na het verzenden van je eerste brief aan te tonen dat dit niet het geval was. Hebben administratie slecht op orde. Mocht je overwegen om een studie te volgen bij de LOI: zeg hem alvast op, want later heb je daar de kans niet meer voor.
>>>>
Na contact met Shannon blijkt dat ze vooralsnog niets voor me kan betekenen. Ik moet een bewijs van verzending versturen van de tweede brief: daar hebben ze zelf op gereageerd met een excuses per mail dat ze niet op tijd konden reageren, een beetje gek? Dit heb ik net verstuurd en nu krijg ik weer een reactie dat ik binnen 7 dagen antwoord van ze krijg. Ik word hier heel verdrietig van.
Nog een laatste reactie dan: Aan de hand van de laatste reactie heb ik navraag gedaan bij mijn juridisch adviseur met betrekking tot deze zaak. Zij geeft het volgende aan: "een studie-overeenkomst voldoet aan de wettelijke omschrijving van de overeenkomst van opdracht. De regels omtrent deze overeenkomsten zijn vastgelegd in artikel 7:400 e.v. van het Burgerlijk Wetboek. Meer specifiek staat in artikel 7:408 dat de opdrachtgever de overeenkomst altijd mag opzeggen.

In de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de cursusovereenkomst is vaak een beding opgenomen dat bij opzegging alsnog het volledige cursusgeld verschuldigd is. Deze bepaling wordt opgevat als een onmogelijkheid tot tussentijdse opzegging en is daarmee in strijd met artikel 7:408 van het Burgerlijk Wetboek (zo oordeelde het Hof Arnhem in een eerdere zaak). Dit betekent dat een dergelijke bepaling kan worden vernietigd."

Volgens voorwaarden die in strijd zijn met de wet dus. Tip voor iedereen: niet in zee gaan met een bedrijf dat er dergelijke illegale praktijken op nahoudt.

Score voor LOI: 0.5/5
Zou u LOI aanbevelen? Nee