Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Nika Verwoert

Ik kijk terug op de cursus als leerzaam en interactief. Persoonlijk vond ik het leuk aan de cursus dat het zich onderscheid van een "gewoonlijke" les op school. Je bent constant betrokken tijdens de lessen en wordt aan het nadenken gezet over de onderwerpen die ter sprake komen. De leraren proberen het gesprek levend te houden gedurende de colleges, waardoor je bij de les blijft. Er is genoeg gelegenheid voor vragen en opmerkingen.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Journalistiek en Retorica

- Interactief lesgeven
- Interessante aansluitende onderwerpen tijdens de filosofische colleges
- Uitnodigen van gastsprekers
- Het geven van opbouwende feedback om jezelf te kunnen verbeteren
- Compacte groep
- Actuele speechopdrachten (denk aan de Oekraïne-Rusland situatie)

Persoonlijk vind ik dat de focus, tijdens de praktische colleges, vooral was gericht op het speechen (retorica), terwijl bij journalistiek tevens schrijfvaardigheid cruciaal is. Ik zou voorstellen om schrijfcolleges, naast de retorische colleges, in te plannen voor het geven van tips die nuttig zijn voor het schrijven van artikelen.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

De filosofische colleges. De onderwerpen die aan bod zijn gekomen vond ik interessant en goed aansluitend op de journalistiek. De besproken thema's 'triggerde' mij om mij te verdiepen in enkele onderwerpen en hier verder over te discusieren buiten de collegemuren met vrienden en familie. Je wordt aan het denken gezet door filosofische en soms lastige vragen, waardoor je uiteindelijk een beter begrip hebt over de gelezen literatuur.

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

Duidelijk en overzichtelijk, niet veel op aan te merken.

Score voor Landmerk: 3.5/5
Zou je onze training aanbevelen? Ja
Welke cursus heb je gevolgd?: Journalistiek & Retorica