Landmerk

Heb je beter grip gekregen op de theorie?
Heb je beter leren spreken?
Wist de docent inspirerend te vertellen?
Hoe was de sfeer tijdens de cursus?

Anne-Marthe

Ik heb vanuit mijn school deelgenomen aan een cursus Retorica door Daniël van der Maas. Dit deden we met gymnasium-4, -5 en -6. 's Ochtends kregen we theorie uitgelegd en 's middags gingen we aan de slag met het schrijven van een speech en gingen we die speech ook daadwerkelijk houden. De theorie 's ochtends vond ik best wel saai en langdradig. Af en toe werd het interessant, bijv. het stukje over definiëren, maar na een uurtje was ik toch echt helemaal aan het eind van m'n Latijn. Toen dacht ik echt: komt er nou nóg meer theorie? De pauze na twee uur lang theorie was dan ook meer dan welkom.
Ik ben van mening dat je het beste leert door daadwerkelijk aan de slag te gaan; ik heb dan ook het meest geleerd van de speech houden en het luisteren naar de speeches van anderen.

Aan welke cursus heb je deelgenomen?

Retorica

We kregen van Paul erg goede feedback op onze speeches, waar we echt iets mee konden!

De theorie 's ochtends was best wel saai en we deden er - naar mijn inzien - onnodig lang over. Verder ben ik - en velen met mij - niet erg geïnteresseerd in de Latijnse namen van de onderdelen van de speech en de Latijnse namen van hoe je een speech gaat maken. Ze zouden zijdelings genoemd kunnen worden, maar er hoeft niet over uitgeweid te worden.

Van welk onderdeel van de cursus heb je het meeste geleerd? Waarom?

Van het houden van de speech zelf en de feedback

Wat vind je van de website en het aanmeldproces?

n.v.t.: de docenten hebben ons aangemeld

Score voor Landmerk: 3.5/5
Zou je onze training aanbevelen? Nee
Welke cursus heb je gevolgd?: Retorica