Een hele mooie rondreis door Noord Namibië en Botswana. We reden met een 4WD huurauto langs de Skeleton Coast, daarna naar Grootberg en vandaar naar Etosha. Via de Caprivi reden we Botswana in waar we een paar prachtige vaartochten over de Chobe gemaakt hebben. Na een aangename stop bij Planet Baobab naar Maun, waarna we een 5-daags verblijf in de Okavango delta hebben beleefd. Zeer bijzonder!

Beschrijf hier uw ervaringen

De 'leegheid' van de Skeleton Coast vonden we erg indrukwekkend. Grootberg heeft een fijne lodge met prachtig uitzicht op de vallei. We genoten er van de desert-olifanten tijdens een safari. Etosha is toeristisch, maar veel dieren zijn goed te zien. We waren onder de indruk van de leefgemeenschappen langs de Caprivi-strook. Genoten ook van de mensen, koeien, geitjes etc. langs en op de weg. De boottochten op de Kwando en de Chobe rivier waren prachtig. Veel vogels! Soms lopen de dingen ook niet zoals gepland: de overnachting op de saltplanes ging niet door vanwege teveel vocht, een 5-daagse boottocht in de Okavangadelta ging niet door vanwege gebrek aan water. Maar daarvoor in de plaats verbleven we 5 heerlijke dagen in Delta Camp tussen de olifanten. Veel wild gezien daar en rustgevende vaartochten gemaakt in de mokoro. Tijdens het verblijf hadden we onze eigen deskundige gids.
Overal vriendelijke, behulpzame mensen ontmoet. Over het algemeen lekker gegeten ook. Alles was goed verzorgd.

Score voor Khuduga Botswana: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: