Arthur

9-daagse 4x4 self drive door Botswana met daktent en kampeeruitrusting (Chobe, Savuti, Moremi).
Start in Kasane (1e overnachting in Chalet Chobe Bush Camp).
Einde in Maun (laatste overnaching in Old Bridge Backpackers).
Geen tussenliggende dorpen, winkels of tankstations (kleine uitzondering daargelaten).
Tussenliggende overnachtingen: Muchenje, Ihaha*, Savuti, Maghoto** (2x), Xakanaxa* en Third Bridge*.
*=absolute top! **=zelfs nog mooier.

Overnachtingen: ,Ihaha Camp,

Beschrijf hier uw ervaringen

Geweldige trip.

Samengevat: avontuur, genieten van wild (is er meer dan genoeg), 4x4 rijden (uitdagende zandwegen, doorwadingen altijd leuk, asfalt km's te verwaarlozen), koken op kampvuur (ja, ook wel wat op gas), vroeg naar bed (geen internet, tv, zelfs geen GSM bereik), vroeg op en 'de tijd hebben'.

Kleine tip voor nieuwe safari-avonturiers: je moet niet bang zijn voor leeuwen, olifanten, nijlpaarden, hyena's en ander groot wild op of dichtbij je kampeerplaats. Ook als je ze niet ziet: ze zijn er! Misschien eens op internet nazoeken wat te doen bij een onverwachte ontmoeting met verschillende dieren. Wegrennen is meestal dodelijk.

Organisatie: Alle kampeerplaatsen, wilparktoegangen, vouchers voor vervoer etc. waren vooraf geregeld door Khuduga. Zelfs al hebben we wat laat geboekt, het puzzelen met beschikbare overnachtingsplekken en routes hebben we met een gerust hart aan Khuduga overlaten. GOED GEDAAN! Ook satelliettelefoon en Okavango Air Rescue inbegrepen (voor mocht het écht mis gaan. Niet nodig gehad, maar geeft wel een prettig gevoel). Onze route was deze keer tamelijk eenvoudig, maar evengoed voldoende tips en waarschuwingen in de reisbeschrijving m.b.t. begaanbaarheid van wegen aangepast op het seizoen. Ook vóór de reis: snelle reactie op onze vragen.

Kortom: bovenmatig genoten en we missen allebei ons mobiele 'penthouse'.

Beoordeling 4 1/2 ster (uitgaande van 5 sterren voor de hemel).

Score voor Khuduga Botswana: 4.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: