Edwin, Sandra en Sanne Naber

20 dagen 4x4 self-drive kampeerrondreis Botswana.

Beschrijf hier uw ervaringen

In juli 2017 hebben wij 3 weken door Botswana gereisd met een 4x4 met 2 daktenten. Jan en Marianne hadden de reis voor ons perfect in elkaar gezet. Omdat wij met onze dochter van 16 reisden hadden we een reistempo wat ook voor haar leuk was. We hebben genoten van het landschap, de vriendelijke mensen en vooral het wild wat zich in deze droge periode voornamelijk bij de rivieren bevond. Overdag schitterende blauwe luchten en een heerlijke 25 graden. De nachten daarentegen waren behoorlijk koud. Gelukkig waren we hierop voorbereid een extra slaapzak en thermokleding is in juli geen overbodige luxe. De reisinformatie was zeer duidelijk beschreven alleen de camping van Mankwe Bush Lodge is wel echt heel ver bij het restaurant vandaan het is geen optie om daar te eten in het donker terug te moeten rijden en je daktent nog op te moeten zetten. Ook stond er bij ons niet in de reisbeschrijving dat er alleen een Bush Shower was. (lees emmer welke je kan vullen met water) de Game drive langs de Kwai river was wel prachtig met heel veel wild. Wij hebben deze 2 dagen achter elkaar gedaan omdat er bij Mankwe niet veel te beleven was en we er 2 nachten stonden. Wij vonden dit teveel 1 nacht is meer dan genoeg het was toch steeds 1,5 uur rijden naar de Kwai river. Het was voor ons een noodoplossing omdat de eigenlijk geboekte camping in Moremi de vergunning niet rond kreeg en we op het laatst een andere plek moesten zoeken. Ons advies bij Mankwe alleen gebruik maken van de Lodge deze zijn goed en je kan gebruik maken van het restaurant.
We merkten al snel dat het meeste wild zich ophield rondom de rivieren we hebben op een enkele giraffe na tijdens de rit naar Savutti dan ook geen wild gezien. In Namibie bij Chobe game Lodge hebben we een boottocht over de Chobe rivier gemaakt en op weg naar Senyati de route langs de rivier gereden werkelijk duizenden Zebra's, Buffels, Olifanten en Hippo's hebben we gezien. Senyati is een erg leuke camping waar de Olifanten komen drinken en je ze van heel dichtbij kan bewonderen. Na een bezoek aan de Victoria Falls in Zimbabwe zijn wij in 3 dagen terug gereden naar Johannesburg. We kijken terug op een fantastische vakantie en we vonden het kamperen erg leuk. Naar ons idee ervaar je zo het echte Bush gevoel.

Score voor Khuduga Botswana: 5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Ja
Afgenomen dienst: