Prijs

D.Keklik

Op de website van kachelkopen.snop.nl heb ik een mooie gietijzer kachel gezien genaamd Trenk 8KW voor 449 euro en ben vanuit Amsterdam naar de winkel in Nijkerk gereisd om de kachel te bezichtigen en vervolgens te kopen. Ik heb totaal 522 euro betaald. Ik werd in de winkel vriendelijk ontvangen, de noodzakelijke onderdelen zijn berekend en mocht ik de kachel in het magazijn ophalen. Niet wetend dat de ellende daar zou beginnen! De kachel lag in delen uit elkaar over de vloer. Met mij is geen enkel overleg geweest over het uit elkaar halen van de kachel. Eenmaal thuis werd mij pas duidelijk dat er iets helemaal mis was! Er was geen handleiding geleverd dus moest ik zelf uitvinden hoe alles in elkaar zou moeten passen. Tijdens het in elkaar zetten van de kachel viel een hoekstuk van de achterwand op de grond. Ik had een gat in mijn kachel. Vervolgens bleek dat de constructie van pijpen niet klopte terwijl de kachelmedewerker dit zelf heeft berekend en geadviseerd te kopen. Kortom, nogal teleurgesteld de volgende ochtend de kachelshop gebeld. Na enig overleg mocht ik een andere achterwand komen halen, ook werd verteld dat ze een onderdeel zijn vergeten mee te geven waardoor de constructie niet meer klopte. Terwijl ik in de winkel stond, werd de achterwand van een showmodel gedemonteerd en deze viel uit elkaar met een grote knal! De medewerker zei letterlijk ‘wij hebben de kachel ook nooit zelf opgebouwd’ Ik stom verbaasd kreeg de onderdelen tezamen met de achterwand kosteloos mee. Een reisvergoeding kreeg ik niet. Ik mocht vertrekken.

Tijdens de tweede poging tot opbouw van de kachel met de nieuwe achterwand is het glas gebarst en nu ook een hoekstuk van de voordeur afgebroken. Ik heb een schriftelijke klacht ingediend op de derde dag van mijn aankoop (binnen de garantietermijn) en kreeg tegen kostprijs materialen aangeleverd en eventuele verzendkosten zijn voor mijn rekening.

Ik ben mooi om de tuin geleid en kreeg ipv een kachel in verpakking met een handleiding; een bouwpakket met losse onderdelen zonder handleiding waar nu consequenties aan vastzitten. De wijze waarop deze kachel is verkocht voldoet niet aan een degelijk verkoopbeleid en veiligheidseisen. Evenzeer ben ik niet tevreden over de afhandeling van mijn klacht.

Zolang ik geen schadevergoeding heb ontvangen, kan ik niet spreken van sterke punten.

Verwarrend is dat dit bedrijf gebruik maakt van twee websites
kachelmaterialenshop.nl en kachelkopen.shop

Score voor Kachelmaterialenshop.nl: 0.5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Nee
Aangekocht product: kachel trenk