Ellen

De rechtsbijstandsverzekering liet het afweten, maar Joris van Vliet gaf vervolgens fantastische bijstand met een zeer positief resultaat.

Uw beoordeling

Na een ziekteperiode liet mijn (interim)manager me weten dat ik niet mocht terugkeren in mijn eigen functie. Die was door iemand anders overgenomen en ik moest maar iets anders gaan doen. Er werd geen enkele reden gegeven en geen antwoord op mijn vragen. De functie die ik moest gaan uitvoeren, was ver beneden mijn niveau. Nadat ik nogmaals per mail had gevraagd om een reden en daar weer geen antwoord op kreeg, schakelde ik mijn rechtsbijstandsverzekering ARAG in. Zij zijn toen voor mij een briefwisseling gestart. Dat zette geen zoden aan de dijk, want er werd nog steeds niet geantwoord. De medewerker bij ARAG gaf aan dat zij geen rechtszaak durfde te starten, omdat zij de kans op winnen heel klein achtte. Ik kon me daar niet bij neerleggen en ben verder gaan zoeken. Ik kwam terecht bij het Juridisch Centrum. Joris van Vliet pakte mijn dossier op en vertelde ook meteen dat ik met mijn rechtsbijstandsverzekering recht had op vrije advocaat keuze. M.a.w.: de rechtsbijstandsverzekering moest dus de bijstand van het Juridisch Centrum betalen. Dat is iets wat lang niet iedereen weet en wat mij ook niet werd verteld door ARAG.
Joris bevestigde wat ik dacht: mijn werkgever mocht dit niet doen. Mijn functie bestond nog, er was geen reorganisatie aan de gang en op mijn functioneren was niets aan te merken. Hij is voor mij de communicatie met mijn werkgever aangegaan. Toen dat niets opleverde (zoals verwacht), heeft hij de rechtszaak opgestart. Toen wilde de werkgever wel communiceren..... De rechtszaak is doorgezet en met groot succes: de rechter heeft mij in het gelijk gesteld. Na de rechtszaak had ik het geluk een andere baan te vinden (ik wilde niet meer werken voor zo'n werkgever) en heeft Joris er voor gezorgd dat ik met een financiële regeling kon vertrekken bij mijn huidige werkgever. Ik kan niet anders zeggen dat ik Joris van Vliet erg dankbaar ben voor zijn bijstand. Hij is betrokken, duidelijk, vasthoudend, doortastend en heeft mij door het hele proces erg goed begeleid. En als ik het eens niet zag zitten, kreeg ik van hem ook nog een peptalk zodat ik weer verder kon. Ik beveel iedereen die in een uitzichtloze juridische situatie met zijn werkgever zit en nergens gehoor krijgt, het Juridisch Centrum van harte aan.

Score voor Juridisch Centrum voor Ontslag en Arbeidsrecht: 5/5
Beveelt u dit bedrijf aan Ja
Afgenomen dienst: