Valerie Adelaar

Ronduit slecht.

1e poging leveren: maandagavond 2 okt tussen 17.00-22.00 uur. De chauffeur belt een half uur van tevoren staat in hun beleid. Wij hebben ervoor gezorgd dat er iemand is. Niets, maar dan ook niets gehoord. Wij de chauffeur (all vijf de nummers) proberen te bellen. Wordt niet opgenomen. Om 22.30 uur dan toch maar naar bed. Volgende dag Jorg gebeld. Excuses het tafelblad was beschadigd dus ze kwamen helemaal niet leveren. Had iemand aan ons moeten doorgeven, is niet gebeurd. Volgende week nieuwe afspraak gemaakt.

2e poging leveren: maandagavond 9 okt weer tussen 17.00-22.00 uur. Ik heb zelf nogmaals gebeld overdag met Jorg of ze inderdaad wel kwamen leveren vanavond en of er niets beschadigd was. Er werd ons verteld dat alles in orde was en ze vanavond kwamen leveren. Om 21.30 uur werden we dan eindelijk gebeld, ze zijn er over 10 minuten (half uur van tevoren bellen ging niet op, gelukkig waren we gewoon thuis). Om kwart voor 10 in de avond samen met de chauffeur de tafelpoot naar binnen getild. Helaas hij had geen tafelblad bij zich. Die is men (wie dat dan ook moge zijn) vergeten in te laden. Of we voor de hele tafel wilde afrekenen; nee dat wilde we niet. Aan een poot alleen hebben we voorlopig niets. Alleen de poot betalen dan, oké we geven toe. De chauffeur kan echter de factuur niet vinden en weet niet wat we moeten betalen. Dan maar alles betalen bij leveren van tafelblad. Chauffeur naar buiten, wij de poot uitpakken. Wat blijkt snel, een flinke beschadiging, zo groot als mijn vinger. Snel naar buiten gerend, de chauffeur zat nog in zijn busje. Hij moest nog naar Rotterdam (uhmm daar kwam hij ook niet voor 22 uur aan, maar goed niet onze zorg). Hij kwam kijken en heeft de poot weer mee terug genomen. Wij baalden ontzettend; weer helemaal geen tafel. De volgende dag Jorg gebeld. Zij gaf de schuld aan de chauffeur, hij had het tafelblad moeten inladen (best apart om iemand van je eigen bedrijf de schuld te geven). Geen sorry of excuses, alleen maar smoesjes en andere collega's de schuld geven. Tip: ben gewoon eerlijk. Maak excuses, probeer de relatie met de klant nog te lijmen. Bedenk een goede oplossing om de klant tegemoet te komen. Laat horen dat je het ook vervelend vindt en een oplossingen bedenkt.
Helaas alle opties van bovenstaande waren ver te zoeken bij deze medewerker. Op de vraag hoe we gecompenseerd worden voor het ongemak; dat doen we niet helaas. We komen donderdag leveren, of dat uitkomt. Nee eigenlijk niet, maar we regelen wel dat er iemand in ons huis is om de tafel in ontvangst te nemen. Ondertussen is onze eigen tafel al een week verkocht en eten wij op de bank aan de salontafel. Zeer ongemakkelijk.

3e poging leveren: donderdagavond tussen 17.00-22.00 uur. Ik bel nog even in de middag of alles in de bus zit en wij echt, maar dan nu echt, onze tafel vanavond mogen verwachten. We hebben zelfs iemand moeten regelen die thuis is, want wij zijn aan het werk. Ja alles komt goed, de tafel wordt echt vanavond geleverd aldus de medewerker. Helaas na wederom 5 uur wachten weer geen tafel. Niet eens een belletje van de chauffeur dat hij het niet redt. Rond 21.45 uur waren wij zelf ook thuis en hebben direct de 5 telefoonnummers van de chauffeurs gebeld. Wel 6 keer tot 22.15 uur. Geen gehoor. Nog even wachten dan... nee om 22.30 uur besluiten ook wij om naar bed te gaan. Telefoon toch maar nog even met geluid aan, want... er was immers echt beloofd dat ze zouden komen leveren. Om 23.00 concluderen we dat het allemaal leugens waren. Wij gaan naar bed. Eens kijken wat Jorg de volgende dag voor excuus heeft.

Vrijdag 13 okt. Een voicemail bericht van Jorg, dat ze morgen, zaterdag, komen leveren tussen 13-16 uur. Tien minuten later belde een andere medewerker. Zij zei letterlijk; "het is gister niet gelukt met leveren, wij komen morgen tussen 13-16 uur leveren". Wederom geen excuses, geen reden, alleen maar weer doen alsof dit de normaalste zaak is. Alsof wij mensen zo met elkaar omgaan. Alsof het normaal is dat een bedrijf zo met zijn klant om gaat. Wij vonden het niet normaal en besloten wederom om compensatie te vragen. Nul rekest op ons bordje. Toen zeiden wij dat we zaterdag, morgen, op vakantie gaan en om 14.00 uur moeten vertrekken. Of jullie dan tussen 13-14 uur konden leveren. Dan hebben we in ieder geval de tafel als we terug komen van vakantie. Reactie van medewerker Jorg: dat is niet mogelijk. De chauffeur heeft een route die hij moet afleggen. Op de vraag of hij dan zijn route kan omgooien, beetje extra moeite onze richting op vanwege alle ongemakken; nee dat is niet mogelijk. De medewerker: als er zaterdag niet geleverd kan worden dan bellen wij maandag voor een nieuwe afspraak (wij: dan zijn we op vakantie dat heb ik net verteld). De medewerker: u kunt de order ook annuleren. Wij: nou doe dat dan maar, wij annuleren de order. Wij hebben geen vertrouwen meer in jullie als bedrijf. De ervaringen zijn ronduit slecht. De communicatie is niet professioneel, de medewerkers geven elkaar onderling de schuld en zien de ernst van deze situatie niet in om echt actie te ondernemen.

Al was er ook maar door de chauffeur netjes gebeld op de avond met de mededeling dat hij het niet meer ging redden om tot twee keer toe te leveren. Dat andere afspraken uitliepen en er excuses voor maakt. Al was de telefoon maar opgenomen van de chauffeur. Al was er maar op een professionele manier met ons gecommuniceerd nadat wij de dag na afgesproken levering opbelden om te vragen hoe het zat. Al was er ook maar iets van begrip getoond. Dan hadden wij nu niet z'n rot gevoel over deze hele situatie.
Nu hebben wij twee avonden thuis gezeten voor niets, één avond een vriend bij ons thuis laten zitten voor niets, alweer 2 weken stress gehad over de niet geleverde tafel, frustrerend het verhaal verteld aan vrienden, familieleden en collega's die meeleven. En dan nu, direct als wij terugkomen van vakantie hebben wij een etentje met 8 personen. Wij zouden gaan koken. Zonder tafel is dit niet mogelijk. De komende (minimaal) 3 weken zullen wij nog geen tafel hebben, want wij moeten op zoek naar een ander bedrijf die wel zijn tafels levert en op een professionele wijze de zaak afhandeld. Gelukkig zijn die er wel, en gaan wij na de vakantie, onze tafel daar bestellen.
Jorg, zij bieden een leuke tafel aan voor een prima prijs. Maar leveren niet, leveren een halve bestelling, leveren een beschadigde bestelling en zijn zeer onproffessioneel in hun afhandeling en communicatie. Een cursus zou aan te raden zijn. Een protocol, dat jullie gemaakt hebben, moet je wel volgen. Niet alleen opstellen, dan is het slechts een papiertje zonder waarde.

En verder: de e-mails waarin wij moeten bevestiging (akkoord geven) voor levering. Die link doet het niet. Altijd doet die link het niet. Doe er wat mee als klanten dat aangeven, of stuur die email niet. Het komt slordig en onproffessioneel over. Als het wel naar behoren werkt; dan is een extra telefoontje van de klant zijn kant niet nodig, nu wel. Wel extra moeite van de klant, voor niets, want jullie kwamen toch niet leveren.

Helaas, ik kan niets positiefs bedenken over dit bedrijf.

Maak waar wat je beloofd. Lever wanneer je beloofd te leveren. Werk aan de professionaliteit van de medewerkers. Stel een protocol op dat je wel kan nakomen.

Score voor JORG-Steigerhout.nl: 0.5/5
Zou u dit bedrijf aanbevelen? Nee
Eikentafel met V poot